Planten en L-nummers

Plaats reactie

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+

Planten en L-nummers

Bericht door karinD »

Op de database staat bij de L-nummers dat ze graag planten hebben met grote, stevige bladeren, omdat die niet kapot gaan als ze ze afschrapen. Wat voor planten moet ik dan aan denken? En als ik er ook andere planten in zet, laten ze die dan emt rust als ze genoeg grote stevige bladeren hebben om schoon te maken en natuurlijk voldoende voer? Het gaat om een paar L-nummers van zo'n 12 cm, we weten nog neit welke.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Planten en L-nummers

Bericht door amber98 »

Niet elk l nummer is herbivoor. Er bestaan ook soorten die voornamelijk dierlijk materiaal eten of bijna alleen maar hout. Hout is voor de meeste soorten ene must have, dit hebben ze nodig voor de spijsvertering. Planten met harde planten zijn bijv anubias of vallisneria. Cryptocoryne en javavaren gaan ook vaak goed. Zoiets als echinodorussen vinden ze heerlijk, die sneuvelen snel.

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+

Re: Planten en L-nummers

Bericht door karinD »

Dank je wel. Dan kan ik dus stekkies van mijn huidige cryptocoryne's gebruiken en een stekkie vragen van de javavaren van mijn vader. Die heeft volgens mij ook een paar anubiassoorten, dus dan kan ik daar ook misschien wel wat stekkies van krijgen als hij weer moet snoeien.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Plaats reactie

Terug naar “Planten”