Vooruitkijkend naar mijn toekomstige 180 liter aquarium, ben ik hard bezig met het zoeken naar een visbestand. Wat het zeker gaat worden: school kardinaaltetra's, sschool corrydoras julli en 3 of 4 honinggoerami's.
Omdat deze vissen allemaal niet zo heel groot zijn, zoek ik algeneters die ook niet zo heel groot worden. Anders steken ze in maat zo af te gend e andere vissen, ben ik bang. Ik vind vooral de Vietnamese algeneter erg leuk, maar die is hill stream en ik weet nit hoe sterk mijn uittroom gaat zijn. Ook wil die het liefst in een schooltje, en ik ben bang dat het dan zo druk wordt op de bodem bij de corry's.
Wie weet er een algeneter die niet te groot wordt, zelf denk ik aan max 8 cm, makkelijk te houden is, en goed te houden is in combinatie met de vissen die ik noemde voor in mijn aquarium.
Ik zie door de bomen het bos niet meer
-
Onderwerp auteur - 1000+
Ik zie door de bomen het bos niet meer
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer
Dan is de otocinclus mogelijk een optie? Of juist geen vis, maar een combi van amano/japonica garnalen en nerietslakken?
-
Onderwerp auteur - 1000+
De japonica's heb ik ook aan gedacht, ik vind garnalen heel erg leuk. Maar ik heb al vuurgarnalen in mijn nano, dus ga ik mee met de vraag van mijn man: kunnen er ook van die leuke raamhangers in?
De otocinclus is dus een mogelijkheid, dank je.
De otocinclus is dus een mogelijkheid, dank je.
Zelf heb ik otocinclus gehad. Vond dit wel een moeilijk visje. Ze zijn vrij lastige eters en bij mij wouden zij dus niet bijgevoerd worden. Ook verstopten ze zich redelijk vaak. Tip laat je bak echt heel goed indraaien voordat je otocinclus erin doet. Ik was te vroeg met de eerste drie, waardoor ze niet voldoende eten hadden. Er waren er twee vrij snel overleden.
Ook is het interessant om je te verdiepen in bijvoorbeeld een Lnummer. Deze heb je in verschillende maten, heel groot tot niet zo groot. Ook van heel duur tot goedkoper. Laat je hierin wel goed voorlichten. Anders heb je straks een joekel van 50 cm in je aquarium. Mijn persoonlijk favoriete, die hoog op mijn verlanglijstje staat is de L046/L098, zebra pleco. Maar voor nu nog even buiten budget.
Ook is het interessant om je te verdiepen in bijvoorbeeld een Lnummer. Deze heb je in verschillende maten, heel groot tot niet zo groot. Ook van heel duur tot goedkoper. Laat je hierin wel goed voorlichten. Anders heb je straks een joekel van 50 cm in je aquarium. Mijn persoonlijk favoriete, die hoog op mijn verlanglijstje staat is de L046/L098, zebra pleco. Maar voor nu nog even buiten budget.
-
Onderwerp auteur - 1000+
Sowieso gaan ze er als laatste in, eerst komen de andere vissen soort voor soort erin. Maar dank je voor de tip.
L-nummers, dat zijn er zo veel. De zebra is prachtig, maar oef wat is die duur. Dat kan ik niet betalen voor een vis. Bovendien wil ik toch liever iets kleiner dan die 10 cm.
L-nummers, dat zijn er zo veel. De zebra is prachtig, maar oef wat is die duur. Dat kan ik niet betalen voor een vis. Bovendien wil ik toch liever iets kleiner dan die 10 cm.
-
- Lid toezichthoudersteam
Rhinoloricaria misschien? Zijn wel 13cm maar het grootste deel is dunne staart(slierten) en kunnen solitair. De otocinclus is een scholenvis, het is dus niet gek dat je ze met 3 stuks bijna niet zag. Minimaal toch wel echt 8 erin zetten.
@amber: klopt inderdaad wat je aangeeft. Ik heb later toen de bak goed gerijpt was er wat extra bijgezet. Toch vond ik de otocinclus een beetje zwak. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Bij mij zaten ze meestal verscholen tussen de planten. Een enkele keer zag ik ze op de ramen zitten.
-
- 1000+
Ze zijn ook wel zwak hoor. Je mag al blij zijn als ze de reis van winkel naar huis overleven…ik ben echt fan van garnalen en slakken.
-
- Lid toezichthoudersteam
De otocinclus is inderdaad wel zwak en zeker vaak veel te mager als je ze koopt.
-
Onderwerp auteur - 1000+
Dan kies ik toch maar liever niet voor de otocinclus. Ik heb liever een wat sterkere vis.
Die Rhinoloricaria is een heel mooie, en ik zie dat hij ook niet duur is. Dat vind ik wel een heel mooie om een paar van te houden.
Die Rhinoloricaria is een heel mooie, en ik zie dat hij ook niet duur is. Dat vind ik wel een heel mooie om een paar van te houden.