Hallo.
Ik heb een 180 Liter aquarium en mijn Hero’s leggen momenteel heel veel eitjes en die komen uit maar na een
Paar dagen zijn alle kleintjes weer weg.
Wat kan ik doen om er een paar over te houden?
Zoals wat voor voer? Kan ik ze in zo een extra bakje doen in het aquarium?
Mijn vraag is hebben jullie tips?
Groeten Danny
Hero”s leggen om de paar weken eitjes die ook uitkomen.
-
- Lid toezichthoudersteam
Re: Hero”s leggen om de paar weken eitjes die ook uitkomen.
Als je ze wil op laten groeien, zul je ze moeten uitvangen in een apart aquarium moeten zetten, meerdere keren per dag voeren met kweek voer en goed water verversen. 60cm is voor de eerste paar weken voldoende
Ik wil wel vragen of het aquarium inderdaad 180L is? In een vorig onderwerp zei je namelijk 180cm, 180 Liter is veel te klein voor Heros en ik zou je dan ook willen afraden om de jongen groot te brengen, die moeten namelijk ook veel ruimte hebben om goed te kunnen groeien en zulke vissen raak je niet makkelijk kwijt waardoor je soms met een overschot aan vissen blijft zitten. je kan dan beter "blij" zijn dat de jongen nu niet groot worden. 150cm vind ik toch wel echt het minimale voor heros.
Ik wil wel vragen of het aquarium inderdaad 180L is? In een vorig onderwerp zei je namelijk 180cm, 180 Liter is veel te klein voor Heros en ik zou je dan ook willen afraden om de jongen groot te brengen, die moeten namelijk ook veel ruimte hebben om goed te kunnen groeien en zulke vissen raak je niet makkelijk kwijt waardoor je soms met een overschot aan vissen blijft zitten. je kan dan beter "blij" zijn dat de jongen nu niet groot worden. 150cm vind ik toch wel echt het minimale voor heros.

Thanks in ieder geval voor je antwoord. En het aquarium is inderdaad 189 cm sorry.
Maar met een kweek bakje in het aquarium gaat het niet lukken?
Maar met een kweek bakje in het aquarium gaat het niet lukken?
-
- Lid toezichthoudersteam
Nee, dit zorgt voor onvoldoende stroming waardoor de jongen zichzelf gaan vergiftigen