Planten gaan dood.

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
Luuk3011
0-200
0-200

Planten gaan dood.

Bericht door Luuk3011 »

Hallo allen.

Sinds een jaartje een aquarium staan. De planten deden het erg goed en groeide snel. Sinds enkele weken merk ik dat de planten langzaam losgaan. Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn. Waterwaarde zijn goed en de lamp draait in de avonduren.

Zie foto voor extra context
Afbeelding

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Planten gaan dood.

Bericht door amber98 »

Volgens mij heb je de wol nog om de wortels van de plant zitten? Dit moet eraf gehaald worden. Hoe lang staat het licht aan of krijgt de bak indirect zonlicht? Welk merk plantenvoeding geef je?

Evt meer foto’s van de bak in zijn totaal zou ook handig zijn, dan kunnen we beter inschatten hoe de bak precies staat en ingericht is

Onderwerp auteur
Luuk3011
0-200
0-200

Bericht door Luuk3011 »

Hallo,

Altijd in de overtuiging geweest dat dat erom kan blijven.. haha.
De planten krijgen flourish en flourish excel.
En maandelijke Tetra crypto tabletten.

Verder indirect licht van een raam op 3 meter afstand aan de achterzijde van het aquarium

Het licht staat ongeveer 3 a 5 uur per dag aan.
Afbeelding

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Het kan zijn dat je te weinig lichturen hebt. Het minimale is 8 uur. Ik ken de plantenvoeding niet, je zou even moeten kijken of deze compleet is, vaak word er geen nitraat en fosfaat bijgevoegd, maar dit is wel nodig. Je hebt zo te zien maar heel weinig kanten me dus je hebt ook maar een lage dosering voeding nodig. Beste kun je het buisje van de uitstroom naar de achterkant richten, dan is de circulatie beter en komen de voedingsstoffen overal terecht. En dan sowieso de wol eraf halen, dit is ook schadelijk voor de vissen als ze eraan knabbelen