Planaria, wormen en hydra.

Lamith Groningen
0-200
0-200

Re: Planaria, wormen en hydra.

Bericht door Lamith »

amber98 schreef: 03 jul 2023 16:55 Ik weet niet wat voor vissen je wil toevoegen, maar veel soorten eten deze soorten als snack.

Je zou eventueel nog kunnen kijken om een planaria val met wat dierlijk materiaal te plaatsten, wellicht van je daar de bloedzuiger mee. Ik zou het verder op z’n beloop laten, waarschijnlijk sterft de rest de komende dag nog.
Ik zat te denken aan een klein schooltje rasbora's in eerste instantie, maar nu zit ik aan een honey of dwerg gourami te denken. Zullen zij bloedzuigers eten? Of heb je een andere suggestie voor 60x30x30?

De planaria val vul ik nu met shrimp king complete. Heb het met muggenlarven geprobeerd, maar dat is geen geschikt voer voor een val omdat het drijft haahah :). Misschien wat daphnia of brine shrimp proberen? (sorry voor al de engelse termen, ik weet de nederlandse benamingen niet precies)

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Planaria, wormen en hydra.

Bericht door amber98 »

Voor een vis bestand kun je beter even een apart onderwerp aanmaken met meer informatie, gouramis eten wel graag allerlei kleine soorten, dus het zou me niks verbazen als ze de bloedzuiger ook eten. Ik raad de dwerggourami altijd af.

Alleen witte muggenlarven drijven, zwarte en rode horen te zinken.