Aquarium hout

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Joey
0-200
0-200
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2018 16:10

Aquarium hout

Bericht door Joey »

Hoi allemaal, ik ben al een tijdje lid maar vrij lang niet actief geweest, ik heb momenteel een groot aquarium/paludarium project en heb daar vrij veel aquarium hout voor nodig. Nu vind ik op internet en in aquarium winkels enkel stukjes hout welke belachelijk duur zijn en waar ik m’n paludarium niet mee kan vullen (200x145x60) lxhxd. Ik heb opit op dit forum van iemand de website van Hans Ossendarp ‘Colombia reizen’ doorgestuurd gekregen en heb daar destijds heel veel groot hout kunnen kopen voor een klein prijsje. Nu stuurde ik hem laatst weer een mailtje maar tot dusver zonder reactie terug. Dus mijn vraag; weet iemand of Hans nog actief is op dit gebied. En anders weet iemand misschien iets waar ik vrij goedkoop grote stukken aquarium hout kan krijgen? Zo niet is het mogelijk om stukken hout te gebruiken van Nederlandse bomen? En zo ja welke soorten dan? Neem aan hardhout??

Groetjes Joey V

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Aquarium hout

Bericht door amber98 »

Ik ken de persoon die je noemt niet, dus of hij nog iets doet durf ik je niet te zeggen. Ik weet wel dat wij voor onze 2m bak grote stukken in winkels in Duitsland hebben gevonden (oa een driftwood stuk van 150cm x 60h x 40d voor €105)

Hout van buiten gaat heel snel rotten, buiten dat het ook de nodige risico’s met zich meebrengt, zul je er dus niet lang plezier van hebben

Plaats reactie

Terug naar “Bodembedekking, inrichting en plaatsing”