Chimborazo wildguppen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Chimborazo wildguppen

Bericht door emeraldking »

In april dit jaar ben ik op vakantie geweest naar Barbados. Na een slecht bericht vanuit het ziekenhuis had ik besloten even een korte vakantie te gaan houden om maar even met andere dingen bezig te kunnen zijn en ook even uit de vertrouwde omgeving weg.
Ik heb het reuze naar mijn zin gehad. En ik heb vissen zitten vangen. En ik heb ook nog wildguppen daarzo gevangen en meegenomen naar Nederland. Een paar stuks zijn weggevallen bij het langzaam overwennen. Maar er bleven nog genoeg over om de verdere kweek mee op te starten. Het heeft wel even geduurd eer ze begonnen te kweken. Dat zal met de overwenning te maken hebben gehad. Maar inmiddels zijn we alweer in het najaar beland en zijn er inmiddels al wat kweekgroepjes naar nieuwe eigenaren verhuisd. Ik ben zelf een fanatiek wildgupliefhebber sinds de jaren '70. En ik verkeer gelukkig ook nog eens in een netwerk van gelijke liefhebbers. Het is weer een aanwinst voor ons segment binnen de aquaristiek. Hierzo een paar foto's en twee video's ervan.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
https://youtu.be/Avs35MOme5s
https://youtu.be/JRotV-SPJBg
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Chimborazo wildguppen

Bericht door Muppet1987 »

Wauw, ze zijn prachtig!
Sterkte met het verwerken van het slechte nieuws vanuit het ziekenhuis….

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Chimborazo wildguppen

Bericht door amber98 »

Hele mooie dieren! Sterkte met het ziekenhuis nieuws

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Chimborazo wildguppen

Bericht door emeraldking »

Muppet1987 schreef: 16 dec 2022 07:28 Wauw, ze zijn prachtig!
Sterkte met het verwerken van het slechte nieuws vanuit het ziekenhuis….
Dank je wel...
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Chimborazo wildguppen

Bericht door emeraldking »

amber98 schreef: 16 dec 2022 08:25 Hele mooie dieren! Sterkte met het ziekenhuis nieuws
Ja, dank je. Ik ben reeds al een aantal maanden verder. De artsen hebben te lang gewacht en en durven niet te opereren. Ik moet wachten op een alternatief voor zover dat echt voorbij kan komen. Ik sta er nu wel anders in. Ik zit nu eenmaal al zo'n 10 jaar met kanker. Los nog van mijn andere ziektes annex aandoeningen die me elke dag tergen. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat het dus ook flink mis kan gaan. De dosis van mijn medicaties zijn inmiddels verhoogd om de dag maar enigszins fatsoenlijk door te komen. Maar ik kan nog lachen en dat vind ik belangrijk. Ik maak rustig grapjes erover. Ik mag dat, zeg ik maar tegen iedereen.

Maar goed, ja voor wildguppen zijn deze best kleurrijk. Inmiddels zijn er al kweekgroepen richting anderen gegaan. Maar ik heb dit jaar ook wilde platy's uit Mexico meegenomen. Daar laat de kweek nog wel enigszins op zich wachten. Maar ben daar wel positief over gestemd dat het wel gaat lukken. Grtjs
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Chimborazo wildguppen

Bericht door amber98 »

Respect dat je zo met je diagnoses en ziektes om kunt gaan, om toch nog positief blijven en vrolijk te zijn, lijkt me alles behalve makkelijk!

De vissen hebben hele interessante tekeningen, inderdaad zeker voor wildguppen. De kweek met de Molly’s zal vast wel gaan vlotten, je hebt gelukkig meer dan genoeg ervaring :)

Gebruikersavatar

Fre Groningen
0-200
0-200
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jun 2015 07:04
Locatie: Uithuizen

Re: Chimborazo wildguppen

Bericht door Fre »

Sterkte met alles!!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Chimborazo wildguppen

Bericht door emeraldking »

amber98 schreef: 17 dec 2022 16:41 Respect dat je zo met je diagnoses en ziektes om kunt gaan, om toch nog positief blijven en vrolijk te zijn, lijkt me alles behalve makkelijk!

De vissen hebben hele interessante tekeningen, inderdaad zeker voor wildguppen. De kweek met de Molly’s zal vast wel gaan vlotten, je hebt gelukkig meer dan genoeg ervaring :)
Het is een keuze hoe men ermee omgaat. Maar vaak is het wel een drempel voor de meeste mensen. Zielig in een hoekje zitten it niets voor mij. Ik neem de dag zoals het komt. Ik heb geleerd van de eerste keer dat ik opgegeven werd (inmiddels 3x te horen gekregen dat ik niet lang meer zou hebben en toch maar er tegen alle verwachtingen in doorheen gekomen). Het is een leerschool om te accepteren dat je serieus ziek bent en de helaas bijbehorende risico's. Als mijn energie het toelaat dan doe ik dingen voor zover dat uiteraard kan.

Je bedoelt platy's ipv molly's... Maar de molly's doen het ook goed hoor...
Dat de wildguppen meer intensievere kleuren vertonen heeft o.m. te maken met het gegeven dat ze uit water komen met praktisch geen predatie. Hoe hoger de predatie, des te minder kleurrijk zullen ze zijn. Grtjs
Laatst gewijzigd door emeraldking op 28 dec 2022 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Chimborazo wildguppen

Bericht door emeraldking »

Fre schreef: 21 dec 2022 15:13 Sterkte met alles!!
Dank je...
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Plaats reactie

Terug naar “Levendbarenden”