visbestand uitbreiden

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ferrydezeester
0-200
0-200
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mar 2021 20:07

visbestand uitbreiden

Bericht door ferrydezeester »

Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuw juwel 180.
Hierin zitten momenteel:
6 corydoras
2 pleco's
6 kardinaal tetra's
1 botia lohachata

Ik wil mijn visbestand wat uitbreiden door een koppel dwerg goerami's te halen, maar dan blijft het toch wat leeg in de bak.

Ideeen voor oppervlakte/midden zwemmers?

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: visbestand uitbreiden

Bericht door Muppet1987 »

Hoi!
Je zou je school kardinalen kunnen uitbreiden. Het mooist is in elke zwemlaag één vissoort (hoewel ik me daar ook niet aan gehouden heb). Aan welke goerami zit je te denken?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ferrydezeester
0-200
0-200
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mar 2021 20:07

Re: visbestand uitbreiden

Bericht door ferrydezeester »

Muppet1987 schreef: 04 mei 2021 23:16 Hoi!
Je zou je school kardinalen kunnen uitbreiden. Het mooist is in elke zwemlaag één vissoort (hoewel ik me daar ook niet aan gehouden heb). Aan welke goerami zit je te denken?
Dwerg of honing goerami.

Ik zat gister een beetje op andere forums te kijken en zag dat mensen goerami's en maanvissen samen houden.. Dit zou dus voor mij ook mogelijk kunnen zijn?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: visbestand uitbreiden

Bericht door amber98 »

Maanvissen horen in een veel grotere bak gehouden te worden, denk aan 150cm voor een groep. Je kan de botias en de corydoras uitbreiden, beide soorten zitten liever met wat meer samen ;) dwerg gourami is erg zwak, ivm iridovirus. Van de honinggouramis heb je waarschijnlijk langer plezier

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
ferrydezeester
0-200
0-200
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mar 2021 20:07

Re: visbestand uitbreiden

Bericht door ferrydezeester »

amber98 schreef: 05 mei 2021 16:20 Maanvissen horen in een veel grotere bak gehouden te worden, denk aan 150cm voor een groep. Je kan de botias en de corydoras uitbreiden, beide soorten zitten liever met wat meer samen ;) dwerg gourami is erg zwak, ivm iridovirus. Van de honinggouramis heb je waarschijnlijk langer plezier
Honing goerami vind ik persoonlijk iets aan de kleine kant, daarom dacht ik een slagje groter (dwerg goerami).
Hoe zit het met de andere goeramies? Zijn die ook zo zwak of niet?

Bedankt voor de uitleg over maanvissen. Vind het vreemd dat ze dan in een 30cm bakje worden gestopt bij de dierenwinkel.
Zijn er andere sierlijke vissen die samen met goeramies kunnen?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: visbestand uitbreiden

Bericht door amber98 »

Dierenwinkels willen vaak gewoon verdienen en de winkels die het wel goed willen doen, krijgen alleen maar eigenwijze klanten die het toch willen proberen. Alleen de dwerggourami heeft last van iridovirus

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”