Vraagje!!! Co2 voor Juwel Vision 260.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Hesselinkjan82
0-200
0-200
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 aug 2019 16:14

Vraagje!!! Co2 voor Juwel Vision 260.

Bericht door Hesselinkjan82 »

Hallo beste mensen,

Ik heb sinds 3 dagen een co2 set gekocht om te proberen. Het is een Colombo advance set met een 95 ml fles.
Maar nu is mijn vraag hoeveel bellen per minuut zou ik het beste kunnen doen zodat het niet schadelijk is voor mijn vissen.
Ik hoorde van een collega dat ik 2 bellen per seconde moest doen om te beginnen maar ik denk dat dat teveel is. En had op internet gelezen dat je moest beginnen met 1 bel per seconde maar heb nu 52 bellen per minuut staan. Ik had dus gevonden op internet dat je eerst je kh waarde moest gaan meten zat op 5 kh en je aantal liters.

En dit was mijn berekening:
260 x 5 = 1300 / 1300 ÷ 25 = 52
Dus kom ik op 52 bellen per minuut.

Is dit nu goed of is dit te weinig?

Graag hoor ik van jullie een goede uitleg en wat ik het beste zou kunnen doen om een mooie beplante aquarium te krijgen.

Met vriendelijke groet Jan Hesselink

Gebruikersavatar

Piev
0-200
0-200
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 nov 2019 23:06

Re: Vraagje!!! Co2 voor Juwel Vision 260.

Bericht door Piev »

Beste,
Denk best dat je een Colombo Flora-Grow CO2 Indicator kan plaatsen, helpt je al aardig opweg.
Voor de hoeveelheid co 2 hangt ook wat af van je planten, de ene soort vraagt wat meer als de ander, als je de namen weet kun je dit makkelijk opzoeken.
Dus is wat voor iedere aquarium anders. Ziezo als je verhoogt niet te veel in 1 keer en zeker na verhoging je vissen goed in de gaten houden.
gr

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Hesselinkjan82
0-200
0-200
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 aug 2019 16:14

Re: Vraagje!!! Co2 voor Juwel Vision 260.

Bericht door Hesselinkjan82 »

Hoi bedankt voor je berichtje.

Klopt ik moet nog een CO2 Indicator kopen haha niet meer aan gedacht.
En had al op internet gelezen dat als je gaat verhogen dat je dan op je vissen moet letten en dat ze niet bovenin zitten lucht te happen. Maargoed eerst maar even een Indicator halen :-)

Mvg Jan Hesselink

Gebruikersavatar

Piev
0-200
0-200
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 nov 2019 23:06

Re: Vraagje!!! Co2 voor Juwel Vision 260.

Bericht door Piev »

Lijkt mij beste en hadden ze ons ook aangeraden ;-).
Natuurlijk als je vissen allemaal boven lucht happen weet je het ook al dat het te hoog is ;-). Dus als je verhoogt zeer goed in het oog houden . Ook is een magneetventiel zeker aan te raden , moet je niet altijd savonds uit zetten en zul je lang met je co2 fles doen.
Wat wij wel merken bij het systeem van colombo is dat je zeer zachtjes moet opendraaien, wij hebben Colombo Co2 Profi Set 800gr.
Zijn ook nog niet zo lang mee gestart maar gaat goed tot hier toe.
Succes verder er mee ;-)

Plaats reactie

Terug naar “CO2 techniek en toediening”