Nieuw 100 cm aquarium

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Ilse
0-200
0-200
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 nov 2018 22:24
Locatie: Overijssel

Re: Nieuw 100 cm aquarium

Bericht door Ilse »

Bij anderen.. ik ga toch maar voor een ander soort!

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Nieuw 100 cm aquarium

Bericht door amber98 »

Vanwaar die keuze? Beviel het gedrag niet? Aangezien honing gouramis niet heel veel verschillen van goudgouramis

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Ilse
0-200
0-200
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 nov 2018 22:24
Locatie: Overijssel

Re: Nieuw 100 cm aquarium

Bericht door Ilse »

Honinggourami's worden toch maar 4-6 cm groot? En goud gouramis 12 cm?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Nieuw 100 cm aquarium

Bericht door amber98 »

Er zit inderdaad verschil in lengte. Het gedrag komt best wel overeen en mensen kiezen bij honinggouramis vaak voor een harem of groep, terwijl goud gouramis het beter doen in een koppel ;) vond je het zo druk dan met grote goudgouramis? (Puur interesse)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Ilse
0-200
0-200
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 nov 2018 22:24
Locatie: Overijssel

Re: Nieuw 100 cm aquarium

Bericht door Ilse »

Nee dat verder niet.. en ik vind het erg mooie vissen ook, het was alleen niet de kleur die ik misschien het liefste had gehad. Diamantgourami's blijf ik toch het allermooist vinden.. ik was alleen bang dat deze toch te groot zouden worden voor mijn aquarium. Vandaar dat ik nu dacht dat een kleiner soort misschien beter zou zijn. Maar ja.. een harem van een kleiner soort komt misschien al weer snel overeen met een koppel van de grotere. :kwnie:

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Nieuw 100 cm aquarium

Bericht door amber98 »

Linda heeft ook een koppel diamantgouramis in 100cm. Ik denk dat jij daar dan meer tevreden mee bent, goudgouramis en honinggouramis zijn natuurlijk allebei geel. Meestal blijf je anders toch maar denken "Hoe zou dat eruit hebben gezien" "Of misschien had ik toch liever dat gehad" ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Ilse
0-200
0-200
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 nov 2018 22:24
Locatie: Overijssel

Re: Nieuw 100 cm aquarium

Bericht door Ilse »

Die van mij was uiteindelijk de 80 geworden.. dan kon het beter niet toch? Of met wat er nu over is misschien wel.. ? (1 ancistrus, 2 altispinosa, 8 diamantzalm)

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Nieuw 100 cm aquarium

Bericht door Erik1974 »

In 80 cm zou ik het niet doen. Ze zijn toch best wel flink aan de maat.
Vind je knorgouramis niet leuk?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Ilse
0-200
0-200
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 nov 2018 22:24
Locatie: Overijssel

Re: Nieuw 100 cm aquarium

Bericht door Ilse »

Nee die vind ik niet zo mooi.. :oops: Dan zou ik toch eerder voor de chuna's gaan denk ik.

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Nieuw 100 cm aquarium

Bericht door Muppet1987 »

Deze vind je niet mooi?


Afbeelding

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Ilse
0-200
0-200
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 nov 2018 22:24
Locatie: Overijssel

Re: Nieuw 100 cm aquarium

Bericht door Ilse »

Nee eigenlijk niet 🙈

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Nieuw 100 cm aquarium

Bericht door amber98 »

Iedereen zijn eigen smaak natuurlijk. Met de Chuna heb je de goudvariant, dat is eigenlijk wat je niet zo mooi vond aan de goudgouramis, maar anders heb je weer dat je een volledig blanke vrouw hebt. Dan kun je misschien beter kijken naar veel andere vissoorten?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Ilse
0-200
0-200
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 nov 2018 22:24
Locatie: Overijssel

Re: Nieuw 100 cm aquarium

Bericht door Ilse »

Ja ik heb al heel wat gezocht, maar ik heb nog niet veel anders kunnen vinden voor de bovenlaag. Ik weet niet of een Betta goed zou gaan met de diamant zalmen. Ik weet niet of ze de betta met rust zouden laten en andersom of de betta ze niet als concurrentie ziet met hun lange vinnen en glinsteringen. Bijlzalmen vind ik niet zo mooi.. wat zou nog meer passen boven in?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Nieuw 100 cm aquarium

Bericht door amber98 »

Je kan prima voor een betta man gaan (of meerdere vrouwen) als de man een plakat is (korte staart) Met een lange staart raakt hij te veel uitgeput en zal hij regelmatig naar de bodem zakken. Hier krijgt hij dan weer ruzie met de altispinosa's. Betta's zijn van gedrag erg rustig en maken niet snel ruzie met andere vissen. Vaak zie je wel dan andere vissen te druk zijn of juist de betta als vijand zien, uiteraard verdedigd hij zich dan. Een plakat man óf een paar vrouwen moet dus geen enkel probleem zijn.

Je hebt verder nog halfsnavelbekjes (scholenvis), potloodvissen (scholenvis) of epiplatys annulatus (groepje met meer vrouwen dan mannen). Ik zelf heb afrikaanse vlindervissen, maar deze wil ik je eigenlijk niet aanraden. Ze zijn erg stressgevoelig en kunnen moeilijke eters zijn. Bij Linda eten ze vanalles, ik ben met mijn vissen helaas gebonden aan levend voer (er gaat een bakje krekels of buffalowormen per week doorheen en wasmotten vinden ze ook erg lekker, maar kom niet aan met iets wat niet beweegt, dan gaan ze liever dood van de honger) Met waterverversingen moet ik uitkijken dat ze er niet uitspringen en helaas ben ik er al een kwijtgeraakt (gebroken rug door tegen de deksel te springen)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Ilse
0-200
0-200
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 nov 2018 22:24
Locatie: Overijssel

Re: Nieuw 100 cm aquarium

Bericht door Ilse »

Wat een bijzondere vissen, die vlinder vissen. Ik had er nog nooit van gehoord. Jammer dat je er 1 kwijt bent geraakt.. Ik zal ze voor nu maar even overslaan.

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”