Vraagje over mijn leeuwenkoppen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Leeuwkop1987
0-200
0-200
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2016 10:51

Vraagje over mijn leeuwenkoppen

Bericht door Leeuwkop1987 »

Hallo,

Ik heb in mijn aquarium 2 leeuwenkoppen zitten.
Zilver/wit kleur met z'n rode bult op hun kop, vind ze echt super mooi.

Toen ik ze kreeg waren ze beide even groot, maar 1 van de 2 begon aardig te groeien en de ander blijft aardig klein.
Ik heb het al eens eerder gemerkt en vandaag weer dat de dikkere boven in de hoek van het aquarium zwemt terwijl de kleine dan continu tegen de dikke aan drukt.
Bij de kont/buik! Heeft dit te maken dat de kleine het mannetje is en de grote het vrouwtje? Want de dikke die vlucht en die kleinere vangt er achteraan.
Na mijn weten is dit sinds gister al aan de hand.

Ik wil graag weten of dit goed of fout is?
Want ik ben een beginner en geniet enorm van mijn aquarium en wil graag dat ze het goed kunnen vinden haha.

Alvast bedankt :)

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Vraagje over mijn leeuwenkoppen

Bericht door stylz »

in de eerste plaats hebben leeuwekoppen een groot aquarium nodig, dat er een groei achterstand heeft, kan makkelijk komen door dat ze te klein zitten, geen idee wat voor maat aquarium je hebt.

maar er spelen heel veel dingen met hormonen, groeiremmers die de dieren afscheiden.

Het kan belangstelling zijn voor afzetten, dat is zo niet te beoordelen, kan ook verveling zijn, de kleinste is mobieler en plaagt de andere, rustig aankijken.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Vraagje over mijn leeuwenkoppen

Bericht door amber98 »

Het kan inderdaad zijn dat ze te klein zitten. Hoe groot is het aquarium?
De witte waar je het over hebt, is de zogenoemde red cap. Heb er hier ook 1. Ze schijnen enorm gevoelig te zijn voor ziektes en schimmels. De mijne zit in de vijver dus bouwt daardoor hopelijk een betere weerstand op.

het duwen wat hij doet, kan zijn omdat heteen man en vrouw is of 2 mannen. Kan ook dat ze zich verbelen in het aquarium of iets dergelijks zoals Stylz al noemde.

Plaats reactie

Terug naar “Koudwatervissen”