goudvissen van Amber

Plaats reactie
Gebruikersavatar

emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: goudvissen van Amber

Bericht door emeraldking »

Ikzelf gebruik ook graag de handen i.p.v. een net bij mijn vissen. Helaas kan dat niet altijd doch is de mogelijkheid er wel dan zal ik dat zekers niet nalaten. En het is idd beter dan een net i.v.m. beschadigingen. Hier moet wel bijgesteld worden dat je dan wel de handen eerst nat hebt eer je de vissen pakt. Op die manier zal een vis daar geen schade aan overhouden. Zo deed ik dat bij mijn vijvervissen destijds en nog steeds zoveel mogelijk bij mijn aquariumvissen.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: goudvissen van Amber

Bericht door Linda »

emeraldking schreef:Ikzelf gebruik ook graag de handen i.p.v. een net bij mijn vissen. Helaas kan dat niet altijd doch is de mogelijkheid er wel dan zal ik dat zekers niet nalaten. En het is idd beter dan een net i.v.m. beschadigingen. Hier moet wel bijgesteld worden dat je dan wel de handen eerst nat hebt eer je de vissen pakt. Op die manier zal een vis daar geen schade aan overhouden. Zo deed ik dat bij mijn vijvervissen destijds en nog steeds zoveel mogelijk bij mijn aquariumvissen.
Maar worden je handen niet al nat wanneer je ze in het water steekt om de vis te pakken..... :?: :P

Gebruikersavatar

emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: goudvissen van Amber

Bericht door emeraldking »

Hahaha.. klopt!
Maar wat ik ermee bedoel is dat je ten allen tijde de handen goed nat moet hebben als je een vis in de handen neemt. Want als je bijv. een vis van iemand uit zijn of haar handen overneemt dan wordt het ineens niet zo logisch dat je dan al natte handen hebt. Hetzelfde geldt als een vis uit het water is gesprongen dan heb je bij voorbaat ook al je handen niet echt vochtig genoeg. Zit wat in... toch?
Het overnemen van vissen uit andermans hand zal voor een gemiddelde aquariaan hierzo niet echt logisch klinken. Maar als ik kijk waar ik geweest ben in bepaalde landen waar zich een kwekerij bevond dan gebeurde dit gewoon. Ik deed dit overigens ook wel onderling met andere koihouders (als ik ff een zijsprong mag maken naar het vijvergebeuren). Stel een koi wordt uit het water gevangen via een net door iemand, dan maak ik ook eerst mijn handen nat om zo'n vis dan op te pakken en te keren om bepaalde zaken op het lijf te kunnen bekijken. Denk bijv. aan o.m. het controleren op parasieten.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: goudvissen van Amber

Bericht door amber98 »

Iets wat wel heel vaak voorkomt: je hebt de vis met de rechterhand gevangen en hij ligt op zijn linker zij. Je wilt hem op zijn rechter zij draaien en vaak is het dan makkelijker hem ik je linker hand te plaatsen. Grote kans dat die hand dan nog niet nat is ;)

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: goudvissen van Amber

Bericht door Linda »

jaaaa als jullie het zó stellen :mrgreen:
Maar ik was je een beetje aan het plagen Stan ;)
Super goeie tip natuurlijk!!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: goudvissen van Amber

Bericht door amber98 »

De sluiers zitten weer in de vijver. Al een tijdje waren de temperaturen gelijk van de bak binnen en de vijver. Vorst verwacht ik niet meer, in ieder geval niet sterk genoeg meer om de bak dicht te laten vriezen. Heb wat water pest in de vijver geplaatst. Ook even direct handfotos gemaakt, dan hoef ik ze niet meer lastig te vallen tot waarschijnlijk het einde van de zomer, als ze weer naar binnen gaan. Heb het idee dat ze gegroeid zijn, in ieder geval wel hun buiken. Ondanks dat ze niet veel te eten hebben gekregen ivm de te lage temperatuur.
George, volgens mij niet echt gegroeid, alles de buik. Wel meer oranje geworden.
AfbeeldingAfbeelding
Ebony, volgens mij wel gegroeid en forser geworden. De vegroeiingen die ze had toen ik haar kocht, vallen niet meer zo veel op.
AfbeeldingAfbeelding
Wiggles, weer spierwit, volgens mij begint zijn wen te groeien, kleine zwarte uiteindes aan zijn staart gekregen. Dacht eerst dat deze waren van eventueel toch teveel gestegen nitriet, maar daar lijken ze niet op en op de rest van het lichaam is ook niks zichtbaar.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: goudvissen van Amber

Bericht door amber98 »

Het was niet echt het slimste plan, maar vandaag heb ik er nieuwe planten bij gezet. Net toen ik bezig was begon het keihard te regenen en het water was ijskoud maarja.
er staat een roze lelie op de bodem, deze stond er al in. Ondanks het vrij ondiepe had die vorig jaar toch een aantal bladeren, misschien dit jaar bloemen. (Is vorig jaar pas in juli erin gezet) had al een stuk of 3 bladeren die omhoog aan het komen zijn.
er staat een bakje op de bodem met een bosje waterpest
er ligt verspreid over de bodem hoornblad. (Vinden de vissen heerlijk om te eten)
2 dezelfde planten waarvan ik de naam niet weet, in denk dat het irissen zijn.
Nieuw:
een mand met naaldgras op de bodem als extra zuurstof plant
Een moerasgladiool
gele dotter
om te zorgen dat de vissen nog genoeg ruimte hebben, zal het hier bij blijven denk ik.

Ik had mijn tante gevraagd of ze de 3 enkelstaarten wilde overnemen, omdat verversen veel werk is en de vissengeen sprintjes kunnen trekken in deze bak. Maar ze gaat haar vijver wegdoen helaas. Zij was de enige die een geschikte vijver heeft binnen mijn vrienden en familie kring, dus ze zullen toch hier moeten blijven.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: goudvissen van Amber

Bericht door Linda »

Ik weet niet waar je woont, maar wij hebben ook een vijver..

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: goudvissen van Amber

Bericht door amber98 »

Zoals bij mijn profiel staat, het zuiden van Limburg. Ver weg dus.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: goudvissen van Amber

Bericht door Linda »

Oja :mrgreen:

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: goudvissen van Amber

Bericht door Tim »

Ver, ver weg in het zuiden van het land :mrgreen:
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: goudvissen van Amber

Bericht door amber98 »

Heeeel ver :mrgreen: lekker afgezonderd..

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: goudvissen van Amber

Bericht door Linda »

Ja Limburg is wel echt ECHT heel ver...... :P
Wel lekkere vlaai :mrgreen:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: goudvissen van Amber

Bericht door amber98 »

Heerlijke vlaai :D

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: goudvissen van Amber

Bericht door Linda »

Wij hebben Arnhemse meisjes hè Tim? :P

Plaats reactie

Terug naar “Koudwatervissen”