HELP mijn Betta is ziek

Onderwerp auteur
Kiyo
0-200
0-200

Re: HELP mijn Betta is ziek

Bericht door Kiyo »

Afbeelding

Rechts onder op de foto zie je een soort van rood wormpje. Wat je ook ziet op een van mijn eerste foto wat uit zijn achterste hangt. Dat wormpje of iets anders geen idee wat het is is los gekomen na het tweede zoutbad gisteren nacht. Het heeft toen volgens mijn vriendin nog een paar seconden levend door het zoutbad heen gezwommen. Wat kan dit zijn?

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Dan heeft hij inderdaad wormen opgelopen waarschijnlijk door het levend voer.
Dat ze eruit komen en doodgaan is een goed teken. Hoe is het nu met je betta?
Is hij alweer terug in zijn aquarium of zit hij nog in het zoutbad? Zo ja, ververs zijn aquarium en zet hem terug.
Herhaal het zoutbadje na ongeveer 10 dagen om evt uit hun eitjes gekomen wormpjes te doden. (10 minuten in zoutbad)
Mocht het zoutbad niet voldoende werken kun je nog een wormenkuur halen bij de lfs.
Houdt er rekening mee dat de wormen je betta inwendig beschadigd kunnen hebben.. Het kan dus óf een poos duren voor hij er weer bovenop is, óf hij red het alsnog niet..
Hopen voor de eerste optie natuurlijk :)

Onderwerp auteur
Kiyo
0-200
0-200

Bericht door Kiyo »

Helaas hadden alle aquariumwinkels hier in de buurt geen middel en werd mij aangeraden om een eind te maken aan het lijden van de vis. Heb een verdovingsmiddel gekocht en heb hem een overdosis gegeven. RIP

Bedankt voor alle tips