Zieke diamantgoerami's of gewoon oud?

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Zieke diamantgoerami's of gewoon oud?

Bericht door Linda »

Ik heb gisteren even een filmpje geschoten van mijn diamantgoerami's omdat het mij opvalt dat ze er een beetje..Ja hoe zal ik het zeggen.."slapjes" uitzien.
Zouden ze gewoon bejaard zijn of is er iets anders aan de hand?? Ze worden wel een beetje gepest door de labeo maar dat is eigenlijk al jaren zo..Dit is echt iets van de laatste paar dagen :?
Let vooral op de kop van de vrouw (komt later in het filmpje)
Ze eten wel mee met de rest maar lijken wat mager. Geen idee hoe oud ze zijn ik heb zen u zo'n 4 jaar maar weet niet hoe oud ze waren toen ik ze kocht. Ze waren wel iets kleiner.
https://www.youtube.com/watch?v=KhR-XG69LSs&feature=youtu.be

MatthijsH
1000+
1000+

Re: 160 liter aquarium van Linda

Bericht door MatthijsH »

"Deze video is privé"... :D

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

OH!
Hahahaha! Duh...
Aangepast :P

MatthijsH
1000+
1000+

Bericht door MatthijsH »

:duim:

Ik heb geen idee hoe dat kan, ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik niet zoveel verstand heb van ziektes..
(Maarja, daar heb je niks aan :P )

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Hihi geeft niks, toch bedankt :mrgreen:

Rowan92
0-200
0-200

Re: Zieke diamantgoerami's of gewoon oud?

Bericht door Rowan92 »

Ze zietber inderdaad niet fit uit en ik het lijkt ook dat de vinnen niet compleet zijn. Misschien is ze aangevallen.het is miss een idee om haar even apart te zetten en met esha optima een extra kuur te geven of iets in die trand om te kijken of er dan verbetering komt.helpt dit niet dan kan het misschien ouderdom zijn. Ze Iet er ook niet echt happy uit. Succes en keep us posted

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Dankje Rowan.
De vinnen zijn oude verwondingen van toen mijn nanacara een nest had..Dat is alweer een poos geleden maar het hersteld niet echt :? De goerami die je het langst in het filmpje ziet is de man..Ook al oogt hij nu niet meer zo..
Verder eten en zwemmen ze normaal..Ze hangen niet ergens lusteloos in een hoekje ofzo.
Ze lijken ook moeite te hebben met de stroming wat anders nooit een probleem was.
Ik zat nog aan vinrot te denken maar de vinnen hebben geen witte/rode randen. Ze zien er qua kleur gewoon gezond uit. Bij beide ligt ook het rugvinnetje plat....

Ik heb dit één keer eerder gehad met mijn vorige koppel en die leefden niet lang meer daarna :( Dat koppel was ook al een stuk ouder toen ik ze kocht.

Rowan92
0-200
0-200

Bericht door Rowan92 »

Ze kunnen 10 jaar worden. Maar de stroming is zeker niet helemaal goed. Ik zeg niet dat je dat uit moet zetten maar gouramis houden van stilstaand water. Ze hebben niet voor niks zo'n labyrint orgaan. Zorg dat er een stuk in je bak stromingsvrij is dat put ze minder uit. En ik denk ook niet aan een schimmel of rot. Mensen van 80 zijn ook niet meer zo actief. Daarom is dus apart houden en een vitamine kuur misschien goed. Kunnen ze ook rustig eten en dan Veel levend voer natuurlijk. Als ze dan niet opknappen dan is een verzorgingstehuis misschien het beste hahs.

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Lol, stukken waar geen stroming komt is juist iets wat je moet voorkomen in een plantenbak :P
Maar je hebt wel gelijk hoor...Vroeger hadden ze er nooit moeite mee maar nu wel lijkt het. Al zijn ze nu actief genoeg..Hebben net eten gekregen :roll:
De enige optie die ik heb om ze apart te zetten is een grote emmer met een verwarming erin :?

Rowan92
0-200
0-200

Bericht door Rowan92 »

Dat moeten ze aan kunnen.wel goed bkijven verversen dan zou t in principe echt wel moetem kunnen.

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Ben vandaag bij de LFS geweest met foto's van de diamantjes. Aangezien de ontlasting ook niet helemaal is zoals het hoort dacht de medewerker aan wormen. Ik heb een wormenkuur van HS aqua meegenomen en zojuist in mijn bak gedaan. Het zijn tabletten die ik eerst heb opgelost in een glas water. Heb maar gelijk de waterwissel gedaan ipv morgen omdat een waterwissel één dag na de kuur me niet zo handig lijkt :P
Nu zou ik deze 5-10 dagen later moeten herhalen ivm uitgekomen eitjes.
Ik hoop dat het werkt. Ik zag tijdens het onderhoud dat één van de pauwogen ook erg mager is. Ik hou jullie op de hoogte!
Nog wat foto's van de vissen..
Vrouw
Afbeelding

Man
Afbeelding

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Ik heb trouwens nog eens goed naar de goerami's gekeken na gegoogled te hebben op wormen bij vissen en de symptomen ervan.
Nu lees je dat bij oa kieuwwormen de vissen hun kieuwen dichtdrukken en de kieuwen kunnen verkleuren. Daarna even een filmpje opgezocht van een "gezonde" diamant. Mijn vissen houden inderdaad hun kieuwen dicht. De vissen in het filmpje doen dit niet.
Ik hoop dat dit het is en dat de kuur helpt..Alleen kan ik niet vinden in de bijsluiter hoelang de kuur duurt. Alleen dat ie herhaald moet worden na 5-10 dagen.. Maar hoeveel dagen daarna is het klaar? Ze zeggen ook dat je vervolgens over actieve kool moet gaan filteren om restanten te verwijderen maar na hoeveel dagen? En hoelang duurt het voordat de kool het uit de bak heeft gefilterd??
Hadden ze er ook wel even in mogen zetten :roll:

Edit: Het is hs aqua camacell

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Hier ook even een update!
Het is nu twee weken sinds de laatste wormenkuur.
Ondanks dat ze nog wat mager zijn lijken de goerami's toch al een stuk monterder door de bak te zwemmen. De vinnetjes staan wat meer recht op en de lijken ook wat dikker te worden. Ze schommelen ook niet meer tijdens het zwemmen. Ook lijken ze wat meer geïnteresseerd in elkaar. Erg leuk om te zien.
Nu helpt het ook mee dat ik Mr. Labeo weg heb gebracht. De hele bak is tot rus gekomen. Je hoort de vissen bijna opgelucht een zucht slaken..
Nou, maar een paar foto's dan? :mrgreen:
Kreeg ze niet echt lekker op de foto...Ze zijn nogal bewegelijk de laatste tijd.. :roll:
Wat vinden jullie?? Zien jullie verschil??
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Erik1974
1000+
1000+

Bericht door Erik1974 »

Of ze dikker zijn kan ik niet zo goed zien op de foto, maar het feit dat je ze moeilijk op de foto kan krijgen omdat ze zoveel bewegen lijkt me een goed teken :lol:

Kreek
1000+
1000+

Bericht door Kreek »

Ze zien er wel lekker aktief uit!