kreeft

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
toekietoekie
0-200
0-200
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 jun 2015 20:19
Locatie: Edegem

kreeft

Bericht door toekietoekie »

hallo,

Ik ga in oktober een aquarium inrichten voor garnalen (vuurtjes, bijtjes of iets dergelijks ben er nog niet volledig uit :lol:)
ik zou er ook graag een kreeft in hebben die wel wat groter word dan bijvoorbeeld een CPO en de garnalen en planten met rust laat.

alvast bedankt,
Dries
[center]Onderschat de waarde van slakken niet[/center]

Gebruikersavatar

kayleeD
200-400
200-400
Berichten: 338
Lid geworden op: 22 dec 2014 14:33

Re: kreeft

Bericht door kayleeD »

Bij alle kreeften zit de jacht in hun, daardoor moet je altijd verwachten dat ze garnaaltjes, visjes etc. kunnen pakken. Persoonlijk zou ik het niet doen.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: kreeft

Bericht door Linda »

Ik heb mijn cpo's er nooit op kunnen betrappen een garnaal te pakken. Maar ik heb veel mos en een relatief grote bak. Dus de garnalen konden altijd wel een verstop plek vinden. Garnalen zijn vaak ook te snel voor kreeften.
Cpo's zijn wel erg leuk.
Tip als je ze aan wilt schaffen: Wacht tot het warme weer een beetje gepasseerd is. Hier kunnen ze niet zo goed tegen is mijn ervaring...

Er zijn ook blauwe dwergkreeften die nog wat vriendelijker zijn dan de cpo's
https://www.deoctopus.com/garnalen-kree ... wergkreeft

Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: kreeft

Bericht door Erik1974 »

Die blauwe dwergkreeft is denk ik je beste optie. Die wordt iets groter dan een CPO en heeft een rustig karakter. Ik heb berichten gelezen dat ze zelfs met Corydora's samen gaan. Met een CPO is het afwachten, ze zijn behoorlijk actief. Die van mij heeft heel veel gejaafd en at op een gegeven moment wel 2 garnalen per dag (dat ik zag i.i.g., misschien waren het er wel meer....) Maar sinds ik de bak opnieuw heb ingericht geberut het niet veel meer (bijna nooit), nu had ik dus ook wel een agressief exemplaar, deze ene heeft de 3 anderen die ik had afgemaakt, zo agressief zijn ze lang niet altijd maar het kan dus wel.
De Procambarus Vasqueze (Mexicaanse Blauwe Dwergkreeft) kan zeker wel met meerdere gehouden worden, die laten zelfs hun eigen jongen met rust. CPO's eten hun eigen jongen op als ze de kans krijgen.

Gebruikersavatar

emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: kreeft

Bericht door emeraldking »

Als ik kijk welke soort idd het vriendelijkst is naar naasten toe dan kom ook ik uit bij de procambarus vasquezae. Soms zit er wel een agressieveling tussen maar het merendeel van wat ik heb gehad was zeer zekers niet te vergelijken met de rest van de procambarussoorten die vanaf zo'n 4-5cm grootte al hun streken gaan vertonen naar naasten en planten toe.
En let wel: zelfs niet alle cambarellussoorten zijn vriendelijk te noemen.
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
toekietoekie
0-200
0-200
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 jun 2015 20:19
Locatie: Edegem

Re: kreeft

Bericht door toekietoekie »

ok, ik denk dat ik het gewoon bij garnaaltjes ga houden
[center]Onderschat de waarde van slakken niet[/center]

Plaats reactie

Terug naar “Krabben en kreeften”