Hallo allemaal,
Ik wil graag mijn 80 cm bak opnieuw inrichten.
Nu wil ik wel graag een bak met:
- 20 vuurgarnalen
- 15 Danio Margaritatus (rasbora galaxy)
- 15 Boraras Brigittae (micro rasbora)
Wat denken jullie hier van? Nog toevoegingen aan het visbestand mogelijk? Ik vind kleine visjes eigenlijk het leukst.
Vuurgarnalen en Rasbora's (80 cm bak)
Re: Vuurgarnalen en Rasbora's (80 cm bak)
Welkom op het forum!! 
Ik zou persoonlijk maar voor 1 scholenvisje gaan.
Daar kun je er dan gelijk meer van nemen (30/40). Dat geeft iets meer rust en eenvoud.
Ik zou persoonlijk maar voor 1 scholenvisje gaan.
Daar kun je er dan gelijk meer van nemen (30/40). Dat geeft iets meer rust en eenvoud.
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
welkom ik zal me even voorstellen ik ben Stylz
Ben het met lex eens een schooltje en dan lekker veel dat staat echt stukken beter.
Ben het met lex eens een schooltje en dan lekker veel dat staat echt stukken beter.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Bedankt voor de tip! Misschien is dan 1 soort vissen een beetje saai? Misschien nog een koppeltje ofzo? en dan het liefst eentje die de garnalen en scholenvisjes met rust laat natuurlijk.
Ik zou zelf één scholenvis doen, vuurgarnalen en dan nog een wat grotere vis erbij als koppel of harem.
Nog even over die vuurgarnalen. 7 maanden geleden kocht ik er 10 in de vissenwinkel. 70 euro vond ik toen best veel geld. Maar 6/10 waren zwanger dus dat betaalde zich al snel terug. Vuurgarnalen zijn sowieso best vaak zwanger merk ik dus persoonlijk zou ik er met 10 beginnen en niet met twintig want uiteindelijk hou je er toch niet precies 20 meer over
Nog even over die vuurgarnalen. 7 maanden geleden kocht ik er 10 in de vissenwinkel. 70 euro vond ik toen best veel geld. Maar 6/10 waren zwanger dus dat betaalde zich al snel terug. Vuurgarnalen zijn sowieso best vaak zwanger merk ik dus persoonlijk zou ik er met 10 beginnen en niet met twintig want uiteindelijk hou je er toch niet precies 20 meer over
Sorry, wil het topic niet hijacken maar ik moet het even kwijt:
Heb je serieus 70 euro betaald voor 10 vuurtjes??? Dat waren dan toch wel op zijn minst Sakura's hoop ik, vuurtjes haal je op Marktplaats voor zo'n 30 cent per stuk nl.
Heb je serieus 70 euro betaald voor 10 vuurtjes??? Dat waren dan toch wel op zijn minst Sakura's hoop ik, vuurtjes haal je op Marktplaats voor zo'n 30 cent per stuk nl.
Wauw, 70 euro voor 10 vuurtjes! Dat is heel erg duur!
Ik heb ook een combi van vuurtjes, een rasoba soort (geen brigittea) en galaxy's. En corrydorassen. Ik vind het een erg leuke combi zo, want zo zit er in elke waterlaag iets. Ik weet dat er gezegd wordt dat zowel de rasbora's en de galaxy's in de middelste waterlagen zwemmen, maar mijn ervaring is toch dat de rasbora's veel hoger zitten dan de galaxy's. Wat dat betreft zitten ze elkaar dus absoluut niet in de weg. Ik vind het ook zeker niet onrustig staan, meerdere soorten bij elkaar, maar juist mooier dan met maar 1 soort. Ben met 1 soort begonnen en dat vond ik ook erg saai.
Wel een tip voor als je inderdaad galaxy's neemt: zorg voor veel schuilplekken voor je vuurtjes want de galaxy's eten heel graag je baby's op. Maar als je lekker wat mos in je bak hebt, komt het helemaal goed en hou je er genoeg over om je groepje wat te laten groeien. 20 vuurtjes is een leuk aantal om mee te beginnen, zeker als je ze in combinatie met vissen hebt want dan groeit je groep niet zo heel snel aan.
Leuk dat je kiest voor kleine visjes, in die maat aquarium gaan veel mensen toch al snel voor wat grotere.
Het voordeel van kleine dieren in je bak, is dat je bak veel groter lijkt dan hij eigenlijk is
Ik heb ook een combi van vuurtjes, een rasoba soort (geen brigittea) en galaxy's. En corrydorassen. Ik vind het een erg leuke combi zo, want zo zit er in elke waterlaag iets. Ik weet dat er gezegd wordt dat zowel de rasbora's en de galaxy's in de middelste waterlagen zwemmen, maar mijn ervaring is toch dat de rasbora's veel hoger zitten dan de galaxy's. Wat dat betreft zitten ze elkaar dus absoluut niet in de weg. Ik vind het ook zeker niet onrustig staan, meerdere soorten bij elkaar, maar juist mooier dan met maar 1 soort. Ben met 1 soort begonnen en dat vond ik ook erg saai.
Wel een tip voor als je inderdaad galaxy's neemt: zorg voor veel schuilplekken voor je vuurtjes want de galaxy's eten heel graag je baby's op. Maar als je lekker wat mos in je bak hebt, komt het helemaal goed en hou je er genoeg over om je groepje wat te laten groeien. 20 vuurtjes is een leuk aantal om mee te beginnen, zeker als je ze in combinatie met vissen hebt want dan groeit je groep niet zo heel snel aan.
Leuk dat je kiest voor kleine visjes, in die maat aquarium gaan veel mensen toch al snel voor wat grotere.
Het voordeel van kleine dieren in je bak, is dat je bak veel groter lijkt dan hij eigenlijk is
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
Dan ben ik toch wel benieuwd naar die vissenwinkel..Marvis schreef:Nog even over die vuurgarnalen. 7 maanden geleden kocht ik er 10 in de vissenwinkel. 70 euro vond ik toen best veel geld.
Je kunt gerust twee scholenvissen nemen hoor. De meeste mensen vinden een school mooier/rustiger. Maar het is verschillend per persoon wat mooi is en wat niet.
Als je genoeg mos in je bak hebt waar babygarnalen in kunnen schuilen, zou je pauwooggrondels kunnen nemen. Worden maar 5 cm en zijn erg leuk/mooi om te zien. Maar ze willen nog wel eens een klein garnaaltje pakken. Ik heb ze in mijn bak samen met een hoop garnalen (malawa en rili). Maar ik heb dan ook wel heeeeeeel veel mos
Mocht je nog mos zoeken mag je wel wat van mij hebben hoor. Ik heb levermos.
Honinggoerami's zouden ook kunnen.