Hi,
Van de 5 oto's die ik nu 1,5 week in de bak heb, is er een vermagerd, lusteloos en eet nauwelijks.
de kleur is nog wel in orde en verder kan ik geen verschil zien met de andere.
Dat het diertje niet in orde is, is duidelijk, wat kan ik het beste doen?
Fenna
oto affinis lusteloos, mager en eet niet
Re: oto affinis lusteloos, mager en eet niet
Het probleem bij Oto's is vaak dat ze niet willen eten, ze moeten namelijk nog wennen aan aquariumvoer. Vaak helpt het om een voedersteen te maken. Hoe je dat kunt doen heeft Esmee hier beschreven!
Thx, Fabian 
op hobbykwekers kwam ik net een soortgelijke oplossing tegen.
Opmerkelijk is dat het slechts 1 van de 5 is die niet of nauwelijks eet. De andere 4 vinden genoeg te eten in de bak en zijn druk bezig om hun bierbuikje te kweken.
Fenna
op hobbykwekers kwam ik net een soortgelijke oplossing tegen.
Opmerkelijk is dat het slechts 1 van de 5 is die niet of nauwelijks eet. De andere 4 vinden genoeg te eten in de bak en zijn druk bezig om hun bierbuikje te kweken.
Fenna
er is helaas altijd veel uitval bij Otto's groente vinden ze vaak ook lekker, in het begin kan je beter te veel dan te weinig aanbieden.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
vandaag red ik het niet meer, maar zal morgen zo'n voersteen gaan maken voor ze.
Hopelijk op tijd voor deze vis ...
Fenna
Hopelijk op tijd voor deze vis ...
Fenna
had wel al even snel wat stukjes courgette gekookt...
de oto's laten het nog liggen terwijl de molly's als een malle die paar stukjes uit elkaar aan het slopen zijn ....
Lijkt haast op een feeding-frenzy...
volgens mij ga ik afscheid nemen van die oto
de oto's laten het nog liggen terwijl de molly's als een malle die paar stukjes uit elkaar aan het slopen zijn ....
Lijkt haast op een feeding-frenzy...
volgens mij ga ik afscheid nemen van die oto
Het diertje heeft de nacht niet overleefd 
Ah, wat sneu
Ik raad je toch aan om alsnog zo'n steen klaar te maken. Zullen de andere oto's waarschijnlijk zeer op prijs stellen.
Ik raad je toch aan om alsnog zo'n steen klaar te maken. Zullen de andere oto's waarschijnlijk zeer op prijs stellen.
Ahh wat jammer Fenna...Het hoort erbij helaas 
Sommige vissen passen zich wat makkelijker aan. Of misschien had hij toch iets onder de leden waardoor hij niet at.
Idd lekker zo'n steen maken voor de anderen.
Sommige vissen passen zich wat makkelijker aan. Of misschien had hij toch iets onder de leden waardoor hij niet at.
Idd lekker zo'n steen maken voor de anderen.
Wellicht is er nog een andere oorzaak....
Had zojuist even het verwarmings element in mijn handen en zag daarop een afdruk die me erg deed denken aan de mond/snuitvorm en afmeting van zo'n oto..... kan het zijn dat het diertje de mond verbrand heeft en daarom niet meer kon eten?
De nog overgebleven 4 blijven zich voor alsnog een slag in de rondte eten en hebben een mooi vol buikje.
Had zojuist even het verwarmings element in mijn handen en zag daarop een afdruk die me erg deed denken aan de mond/snuitvorm en afmeting van zo'n oto..... kan het zijn dat het diertje de mond verbrand heeft en daarom niet meer kon eten?
De nog overgebleven 4 blijven zich voor alsnog een slag in de rondte eten en hebben een mooi vol buikje.