Planten gaan dood

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Alvinho12
0-200
0-200

Planten gaan dood

Bericht door Alvinho12 »

Goedemiddag,

Ik ben een beginnend aquariaan en heb nog al problemen met mijn planten. Op het begin ging alles goed en groeide alles als kool. Twee weken nadat er vissen in kwamen ging het fout. Planten sterven af, laten los, komt troep in en ik heb al een hoop geprobeerd. Lampen staan 9 uur per dag aan en er zit een zuurstof slangetje in aangezien er te weinig CO2 in zat voor mijn vissen. Mijn vraag is, wat te doen. Zelfs mijn wAterpest planten sterven af..

Ik hoor graag van jullie.

Ik heb er btw geen voedingsbodem in zitten, maar ik gebruik vloeibare plantenvoeding.

Mvg

stylz
1000+
1000+

Re: Planten gaan dood

Bericht door stylz »

Je gooit wat dingen door elkaar, maar dat zuurstof (lucht slangetje) moet er uit, lucht in een bepland aquarium is altijd fout.
Je vissen gebruiken geen CO2 maar geven het juist af en ze gebruiken zuurstof, zuurstof wordt afgegeven door je planten als de groeien onder het licht.
verlichting lijkt goed met 9 uur, hoeveel wat aan welk type lamp heb je per liter ?
Vloeibare planten voeding is goed, gelukkig heb je geen voedings bodem, wat heb je op de grond liggen ?
Hoeveel stroming heb je, welk filter, op hoeveel liters.
Probeer ook met je filter instroom de oppervlakte niet te veel te bewegen, dus geen spraybar met mooie straaltjes hou alles lekker onder het oppervlak.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

AquaMartin
400-600
400-600

Bericht door AquaMartin »

Vraagje uit nieuwsgierigheid... Heb je hier nog steeds last van? :vis:

Onderwerp auteur
Alvinho12
0-200
0-200

Bericht door Alvinho12 »

@Martin, ik heb van alles geprobeerd, maar heb hier inderdaad nog last van.. enig idee waarom?

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Alvinho12 schreef:@Martin, ik heb van alles geprobeerd, maar heb hier inderdaad nog last van.. enig idee waarom?
wat heb je dan allemaal geprobeerd en wat heb je veranderd ? ik had volgens mij nog wat andere vragen ook :lol:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

We hebben inderdaad redelijk wat info nodig als we je willen helpen. Foto's zijn ook altijd welkom.
Het is ook goed om te weten welke plantensoorten je hebt. Sommige horen niet thuis in een beginnende bak en hebben redelijk wat ervaring nodig willen ze mooi blijven groeien in je bak..