Ik vind vooral de crypto's te hoog worden. Die kunnen wel goed wat achterin maar ze staan ook vrij ver voorin. Ze groeien de pan uit, ik haal iedere paar weken de te lange hoge bladeren eruit want ze zijn aardig onderweg naar de 20, 25 cm. Hier op de foto overigens nog lange niet, hier had ik net gesnoeid.
Ik heb de Walkerii en de Wendtii.
Ik wil de voorsten eruit halen en daar iets lagers plaatsen. Nu had ik, voor ik de hele boel omgooide vanwege de vele alg, een mooie lage crypto. Uiteraard heb ik daar geen foto van, zal je altijd zien. Maar hij leek erg op de Wendtii, alleen dan een heel stuk lager. mooie roset vlak boven de grond. Ik weet niet of dat komt omdat ik toen nog geen Co2 en geen nitraat en fosfaat toevoegde, of dat deze plant inderdaad gewoon erg laag blijft. Ik vind het in elk geval heel erg jammer dat ik hem helemaal moest weggooien vanwege de zware baardalg die erop zat, geen blaadje was nog schoon.
Weet iemand welke crypto ik bedoel, welke echt gewoon laag blijft? of weet iemand een andere mooie, lage plant die ik voorin kan gebruiken? Ik wil geen plant die 10 cm wordt, dat vind ik al te hoog. Een cm of 5, dat mooi de bodem bedekt zodat de corry's goed kunnen schuilen?