ruykin doet raar :O

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
animalkidd
200-400
200-400
Berichten: 287
Lid geworden op: 06 nov 2011 21:05

ruykin doet raar :O

Bericht door animalkidd »

Hallo iedereen!

Ik heb sinds vorig jaar een voornamelijk blauwe calico ruykin die in grote verviervoudigd is. Het is nu echt een dikke vis met die mooi hump.
Nu doet ze sinds 2 dagen raar. Ze hangt meer, eerst bovenin, inmiddels onder. Eten doet ze niet of nauwelijk. Ze ligt letterlijk op de bodem. Ze is tevens ook vrijwel wit geworden. Allen het zwarte en oranje is nog te zien. Het blauwe is eerder wit dan blauw...

Ik weet niet wat er aan de hand is, wat kan ik doen?

Gr nick Afbeelding
look deep into nature and then you will understand everything better A. Einstein
BIOTOOP FAN!

animalkidd's tanganyika droom
"tuin" kreeften aquarium van animalkidd
chinese danio vijver :D

gr nick

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: ruykin doet raar :O

Bericht door stylz »

Hier valt erg weinig van te zeggen, wat jij een mooie hump noemt is een gigantische misvorming, het dier is aan alle kanten misvormt, in een vorm geperst die mensen mooi vinden.
Als je de graat volgt dan maakt die een waanzinnige knik ook de kiew deksel staan niet normaal, waardoor het dier mogelijk last heeft met de adem haling.
De buik is totaal opgezwollen niemand kan denk ik iets zinnigs zeggen over welke organen er wel en niet in de verdrukking zitten.
Vermoedelijk wordt er ergens iets afgekneld en het is maar de vraag of het dier dat gaat overleven, je hebt ook kans dat de weg naar de maag vrijwel is afgesloten en dat het dier daarom niet meer wil eten.
Met het groeien van de vis komen alle organen steeds verder in de verdrukking, leg het orginele ontwerp van deze vis maar eens naast dat van deze kweekvorm, dan zie je duidelijk dat alles wel in de knel moet zitten.

Hoop dat je vis het haalt maar ben bang dat je er niet veel aan kan doen :?

Het is trouwens niet ongebruikelijk dat deze kweekvormen niet de 30 jaar halen die normaal wel haalbaar is, want ja ze kloppen niet echt meer en hebben daar last van.

Geef het dier rust, niet te veel voer en wie weet haalt hij het, is volgens mij verder geen ziekte, maar puur een gevolg van de vormkweek.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
animalkidd
200-400
200-400
Berichten: 287
Lid geworden op: 06 nov 2011 21:05

Re: ruykin doet raar :O

Bericht door animalkidd »

Bedankt voor de reactie, iemand nog een andere verklaring? Heeft normaal nergens last van
look deep into nature and then you will understand everything better A. Einstein
BIOTOOP FAN!

animalkidd's tanganyika droom
"tuin" kreeften aquarium van animalkidd
chinese danio vijver :D

gr nick

Gebruikersavatar

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: ruykin doet raar :O

Bericht door Fabian »

Gebeurt helaas vaker bij grote sluierstaarten. Ik denk inderdaad dat het verhaal van Stylz hierachter zit.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
animalkidd
200-400
200-400
Berichten: 287
Lid geworden op: 06 nov 2011 21:05

Re: ruykin doet raar :O

Bericht door animalkidd »

Ik weet t niet, ze doet het nu weer beter :o
look deep into nature and then you will understand everything better A. Einstein
BIOTOOP FAN!

animalkidd's tanganyika droom
"tuin" kreeften aquarium van animalkidd
chinese danio vijver :D

gr nick

Plaats reactie

Terug naar “Koudwatervissen”