hallo
ik heb even een vraagje over zwaarddragers.
mijn vraag is hierbij, een van mijn zwaarddragers (vrouwtje) hapt naar alle vissen in mijn bak.
een van mijn maanvissen is waarschijnlijk al gestorven en de andere ligt al op sterven.
heb de zwaarddrager er al uitgevangen en in een appart bakje gezet maar wat moet ik daarmee doen kan ik hem nog terugzetten of niet?
alvast bedankt voor de reactie's
agressieve zwaarddrager vrouw
Re: agressieve zwaarddrager vrouw
Zwaarddragers kunnen inderdaad nogal agressief zijn, helaas.
Het zou goed kunnen dat de zwaarddrager aan de ondervinnen (die lange sprieten) van je maanvis heeft geknabbeld. Volgens mij kunnen maanvissen niet functioneren zonder deze vinnen... Mij lijkt het verstandig de zwaarddragers in een ander bakje te gaan houden of om voor ze een ander huisje te gaan zoeken.
Het zou goed kunnen dat de zwaarddrager aan de ondervinnen (die lange sprieten) van je maanvis heeft geknabbeld. Volgens mij kunnen maanvissen niet functioneren zonder deze vinnen... Mij lijkt het verstandig de zwaarddragers in een ander bakje te gaan houden of om voor ze een ander huisje te gaan zoeken.
Re: agressieve zwaarddrager vrouw
Dat is vaak het probleem met bij elkaar zetten van allerlei visssen helaas, maanvissen zijn zeer kwetsbaar en kunnen zeker niet altijd in een gezelschaps bak worden bijgezet.