Ik ben bezig met het opzetten van een 60*30*30 aquarium voor een betta splendens. Hoewel ik eerst nog de boel moet laten indraaien ben ik al wel opzoek naar een goede plek om er een te kopen.
Ik woon in groningen en zoek dus ook eigenlijk een adres (aquariumspeciaalzaak, hobbykweker) waarbij ik een mooie betta kan kopen, die ik in de winkels bij mij in de buurt heb gezien waren allemaal veiltails in het blauw of rood, wat ik eigenlijk toch wat saai vind. Ik wil het liefst een half moon.
Ik weet wel van betta's pride in gouda en lydia betta in arnhem (deze laastste las ik ook geen goede dingen over), maar dat is voor mij wat ver. Het liefst zou ik een adres vinden in de provincie groningen, eventueel in drenthe (daar kom ik ook nog wel eens) of in twente en omgeving, want daar kom ik ook wel regelmatig in de buurt. Ik heb zelf geen auto dus ik ben afhankelijk van andere mensen die mij willen rijden, daarom is voor mij het westen van nederland geen optie.
heeft er iemand suggesties waar ik mooie en gezonde betta's kan halen? waar ook een beetje keus is.
Een goede plek om een Betta te kopen
Re: Een goede plek om een Betta te kopen
Probeer een plek te vinden met veel ervaring en vraag de meneer wat vragen dan kom je er achter of die ervaring heeft ook kun je aan een beta zien of die gezond is als je een mannetje vind met korte staart koop die dam dat is niet de kweek vorm maar de originele en dan blijft je vis langer leven