Info gevraagd!

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Wout
0-200
0-200
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:39

Info gevraagd!

Bericht door Wout »

Afbeelding

Goedenavond,

Ik heb vanmiddag wat mos gekocht voor mijn garnalenbak en toen ik bezig was het op stenen vast te maken kwamen er 3 kreeftachtige beestjes uit. Ik heb ze gewoon bij de garnalen gedaan, misschien kan iemand mij vertellen wat het voor diertjes zijn?

Gebruikersavatar

Dries
0-200
0-200
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 okt 2013 11:29
Locatie: Amsterdam

Re: Info gevraagd!

Bericht door Dries »

2 vliegen in 1 klap!
Je koopt mos en je krijgt er gelijk 3 garnaaltjes bij..!!
Ik kan je helaas niet helpen welke of wat ze zijn. Wellicht komt er straks nog wel een die er meer verstand van heeft.
Wel succes ermee.
Gr Dries

Gebruikersavatar

Rita M
1000+
1000+
Berichten: 4986
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:59
Locatie: Amsterdam

Re: Info gevraagd!

Bericht door Rita M »

ik heb het ff in mijn groep met kreeften en garnalen kenners gegooid voor je, hopelijk is er iemand die het weet. Hij is wel heel erg mooi trouwens. Heb je het mos van een particulier? die weet dan vast wel wat het is.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Wout
0-200
0-200
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:39

Re: Info gevraagd!

Bericht door Wout »

Bedankt voor de moeite Rita. Ik heb ze gewoon in de winkel gehaald, de grootste is 4/5 cm en de andere 2 zijn ongeveer de maat van een volwassen citroentje, en dan met schaartjes. Zien er idd mooi uit.

Gebruikersavatar

Rita M
1000+
1000+
Berichten: 4986
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:59
Locatie: Amsterdam

Re: Info gevraagd!

Bericht door Rita M »

Het is een baby Cherax Pecknyi Wout volgens de kenners, mooi beestje zeg.
http://www.garnalenkweker.nl/database/kreeft.php?id=10

er wordt bij gezegd; "een cherax sloopt je bak als hij groter wordt, planten gaan eraan en het inrichten doet hij naar zijn goesting "

Er wordt ook gevraagd dat, als je misschien van een mannetje en vrouwtje af wil???.....

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Wout
0-200
0-200
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:39

Re: Info gevraagd!

Bericht door Wout »

Hartstikke bedankt voor je snelle reaktie.
Het worden mooie beestjes zeg! Ik heb ze gelijk in die bak gedaan omdat ze al een tijdje zonder water zaten(ik wist niet of dat kwaad kon) 2 zijn toen gelijk weg gekropen, ik denk dat ik het even ga aankijken, ze kunnen toch niet zo heel veel schade aanrichten voorlopig..
Mocht ik ze op termijn weg doen zal ik het je dan laten weten?

Gr. Wout

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Wout
0-200
0-200
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:39

Re: Info gevraagd!

Bericht door Wout »

Hallo allemaal!
Het is alweer een tijdje geleden maar ik wil toch even laten weten hoe het de kreeftjes vergaan is, het zijn volgens mij Cherax Boesnani hoa kreeften. Ik heb ze allemaal gehouden alleen moest ik het idee van een garnalenbak wel laten varen. Ik heb het nog wel geprobeerd met een 10-tal citroengarnalen alleen die waren na een maand of 6 allen verdwenen. Ik heb het idee dat het om 2 mannen en een vrouwtje gaat, 1 man 8-10 cm, 1man 7-8 cm en de vrouw 6-7 cm. Ze zitten in een Lido met wat guppen erbij, een bak met wat lavastenen, mos en een beetje java varen (tot het opgegeten word ;) ). De beestjes zijn wat schuw en kunnen zich soms voor een wat langere periode schuil houden maar als ze te voor schijn komen is het echt een schitterend gezicht, ze zijn niet kieskeurig wat eten betreft en een stukje komkommer of wat paprika gaat er dan ook prima in..
Op 1 van de foto's is te zien dat het vrouwtje op dit moment eitjes bij zich draagt.
Zo zie je maar weer dat iets wat je eigenlijk in de schoot geworpen word kan uitgroeien tot een hobby op zich :P
groetjes!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Wout
0-200
0-200
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:39

Re: Info gevraagd!

Bericht door Wout »

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Info gevraagd!

Bericht door stylz »

wat bijzonder hoe je aan die dieren komt en zo leuk dat je ze gehouden hebt :duim:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

ThaJaX
0-200
0-200
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 jul 2014 15:50

Re: Info gevraagd!

Bericht door ThaJaX »

Who die zijn gegroeid in de korte tijd.

Worden ze nog groter?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Wout
0-200
0-200
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 jul 2013 23:39

Re: Info gevraagd!

Bericht door Wout »

Hé THaJaX, in tegenstelling wat ik eerder vermeldde denk ik aan Cherax Boesnani var. blue moon en die kunnen 15 cm worden! Als ze zich ook nog gaan vermenigvuldigen moet ik aan een grotere bak ben ik bang.. :P

Plaats reactie

Terug naar “Krabben en kreeften”