Ik las ergens dat je lang niet alle plantenvoeding kan gebruiken voor bij garnalen, klopt dat? En dat als je wel een merk hebt dat kan, dat je dan maar de halft van de aangegeven hoeveelheid moet geven omdat het anders alsnog schadelijk is voor de garnalen.
Bij het aquarium dat ik ga kopen, zit een flesje van Dennerle dagbemesting. Aangezien ze dat speciaal voor bij de garnalen verkopen, kan dat neem ik aan geen kwaad? Maar is het wel nodig om iedere dag te bemesten?
Als dat flesje leeg is, wil ik overstappen op Tetra of Easylife. Kan ik die merken gewoon veilig gebruiken, en dan de normalen hoeveelheid of maar de helft?
Vloeibare plantenvoeding en garnalen
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Vloeibare plantenvoeding en garnalen
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
Re: Vloeibare plantenvoeding en garnalen
Ik geef wat profito en daar reageren ze niet op. Vloeibare catappa geef ik ook, doet ze goed 
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Vloeibare catappa? Nooit van gehoort, wist niet dat dat ook bestaat. Ik was wel van plan om catappabladeren te gebruiken als extra voor de garnalen. Maar is dat dan ook plantenvoeding?

dat is geen voeding,maar zeer goed voor garnalen en het water hé...zelfde functie als de bladeren
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Oja, ikgeloof inderdaad dat de bladeren je waterkwaliteit bevorderen. Wat ze precies doen weet ik niet. Maar ik had begrepen dat garnalen er heel erg blij mee zijn.
Heeee die ga ik direct bestellen, ik heb een hekel aan al die losse bladeren op m'n bodem en vooral de bodem van de Nano is meteen helemaal vol maar dit is het perfecte alternatief zeg.
De bladeren zijn ook voedsel voor de dieren dus een vervanging is het in mijn ogen niet.
Vloeibare plantenvoeding is vaak het probleem niet bij garnalen, carbo, dat is de boosdoener.
Vloeibare plantenvoeding is vaak het probleem niet bij garnalen, carbo, dat is de boosdoener.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
Shoot me if i`m wrong Rody
, maar hoe zit het dan met easy carbo?? Is toch ook vloeibare plantenvoeding.
Ik gebruik hem hier in mijn garnalenbakje en de garnaaltjes hebben nergens last van.
Of heeft dit weer te maken met het soort garnalen??
Greetings.....
Ik gebruik hem hier in mijn garnalenbakje en de garnaaltjes hebben nergens last van.
Of heeft dit weer te maken met het soort garnalen??
Greetings.....
Greetings...
In principe heb je gelijk maar ik doelde echt op bijv. Profito.
Easy carbo kun je een beetje als vervanging zien van een CO2 installatie, niet helemaal, komt nog meer bij kijken maar komt in de buurt.
Het ligt zeker aan het soort garnalen, de gevoelige soorten zoals crystals kunnen hier heel slecht tegen.
Easy carbo kun je een beetje als vervanging zien van een CO2 installatie, niet helemaal, komt nog meer bij kijken maar komt in de buurt.
Het ligt zeker aan het soort garnalen, de gevoelige soorten zoals crystals kunnen hier heel slecht tegen.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
bij dennerle dagbemesting legde ze bij mij het loodje, ook ging ik afmeten via een spuitje, en bij profito van easylife ging het goed.