Acanthocobitis urophthalmus

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 3598
Lid geworden op: 08 dec 2008 10:53
Locatie: Soest

Acanthocobitis urophthalmus

Bericht door Laurens »

Mag dat hier? Jawel toch?

Ik heb nu tweeënhalve week geleden vier Acanthocobitis urophthalmus gekocht. En, what can I say. Ik ben dol op ze. Ze zijn familie van de paardenkopzandhapper en andere vissen van dat type, dus ik had verwacht dat ze zich zouden ingraven, maar dat valt mee. Ze graven liever holen, bijvoorbeeld onder stukjes gaas met mos, of in de anderhalve centimeter onder het filter. Hoe meer holen ze hebben, hoe meer ze van plek naar plek schieten. Vooral rond etenstijd komen ze tevoorschijn, getriggerd door de drukte van de andere vissen (blauwoogjes). Nadeel is wel dat het trage eters zijn, en uitsluitend van de bodem, dus soms is het nodig de anderen even weg te jagen. Aan de andere kant eten ze alles wat ze tegenkomen, ook stofvoer dat in het zand ligt. Over zand gesproken, dat is wel een must eigenlijk. ik zie ook overal gaten zitten waar ze hun kop erin steken op zoek naar voer :mrgreen:

Anyway, makkelijk visje dus. Net cory's, maar dan anders. Nog geen drie euro per stuk, dus zeer betaalbaar.
Moest ik even kwijt :P
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Gebruikersavatar

Bertus
1000+
1000+
Berichten: 4898
Lid geworden op: 29 jan 2012 13:45
Locatie: Lopik

Re: Acanthocobitis urophthalmus

Bericht door Bertus »

Heel goed, hier ga ik me eens in verdiepen, klinkt als een leuk visje.

Om voer op de bodem te krijgen gebruikte ik met mijn garnalen een buisje met een trechter er boven op gemonteerd, zo komt het voor direct op de bodem ;)
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!

Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865

Gebruikersavatar

Visje in het water
1000+
1000+
Berichten: 3449
Lid geworden op: 19 jul 2011 13:49
Locatie: Zuid Holland

Re: Acanthocobitis urophthalmus

Bericht door Visje in het water »

Mooi visje om te zien en klinkt idd leuk zeg. Dank je voor het delen van je ervaring tot nu toe ;)
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================

Kijkje achter het glas van... Visje in het water

Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 3598
Lid geworden op: 08 dec 2008 10:53
Locatie: Soest

Re: Acanthocobitis urophthalmus

Bericht door Laurens »

Bertus schreef:Heel goed, hier ga ik me eens in verdiepen, klinkt als een leuk visje.

Om voer op de bodem te krijgen gebruikte ik met mijn garnalen een buisje met een trechter er boven op gemonteerd, zo komt het voor direct op de bodem ;)
Goed idee, die moet ik proberen! Ik deed het tot nu toe met een plantentang, maar het is altijd zo'n gedoe om bv. muggenlarven in die tang te krijgen. Niet ideaal :mrgreen:
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met aquariumdieren”