nieuwe filterslangen en nu vissen dood
Re: nieuwe filterslangen en nu vissen dood
Ik zou gewoon een paar visjes kopen en kijken hoe die zich houden, alles weer rustig aan opbouwen tot het weer naar je zin is.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Dat had ik ook in gedachten.
Maar wil het ook weer niet overhaasten.
Vanavond naar de aquariumwinkel voor mijn filter, kijken wat die zeggen (waarschijnlijk gewoon nieuwe vissen kopen). En dan bepalen wat ik zal doen.
Maar wil het ook weer niet overhaasten.
Vanavond naar de aquariumwinkel voor mijn filter, kijken wat die zeggen (waarschijnlijk gewoon nieuwe vissen kopen). En dan bepalen wat ik zal doen.
ik zie dat je uit uden komt, mag ik vragen bij welke winkel je deze toevallig vandaag hebt, deze slangen?
heb er uit eigen ervaring ook geen problemen mee gehad.
heb er uit eigen ervaring ook geen problemen mee gehad.
Ik heb de slangen bij de Beestenpot gehaald.
Verder geen klachten over die winkel, is mijn vaste winkel.
Verder geen klachten over die winkel, is mijn vaste winkel.
Je zou deze kwestie is voor kunnen leggen bij Aqua Distri, misschien kunnen hun een oorzaak aanwijzen of is er mogelijk een productie fout gemaakt.
Wat ontzettend naar voor je zeg dit hele gebeuren, echt zo sneu.
Wanneer je filter al lang niet meer was schoongemaakt en langer dan 40 minuten uitstond zou het trouwens heel goed kunnen dat er een enorme lading dode bacteriën de bak in werd geblazen hetgeen in een aqua een nitriet piek veroorzaakt, toch?
Misschien nu even een paar snelgroeiers als Cabomba en Waterpest of zo iets erbij doen en die even een paar weekjes mee te laten draaien om het water weer te optimaliseren.
Als je water nu goed test en je meerdere keren een waterwissel hebt gedaan zouden er toch wel nieuwe vissen in moeten kunnen denk ik al zou ik heel voorzichtig met 1 soort beginnen en niet meteen te veel tegelijk, het zou vrezelijk zijn als er toch iets mis ging (waar ik overigens niet van uit ga)
Wanneer je filter al lang niet meer was schoongemaakt en langer dan 40 minuten uitstond zou het trouwens heel goed kunnen dat er een enorme lading dode bacteriën de bak in werd geblazen hetgeen in een aqua een nitriet piek veroorzaakt, toch?
Misschien nu even een paar snelgroeiers als Cabomba en Waterpest of zo iets erbij doen en die even een paar weekjes mee te laten draaien om het water weer te optimaliseren.
Als je water nu goed test en je meerdere keren een waterwissel hebt gedaan zouden er toch wel nieuwe vissen in moeten kunnen denk ik al zou ik heel voorzichtig met 1 soort beginnen en niet meteen te veel tegelijk, het zou vrezelijk zijn als er toch iets mis ging (waar ik overigens niet van uit ga)
Noppes. Dode bacteriën (kunnen) zorgen voor een kaamlaag. Niet voor een nitrietpiekRita M schreef:Wanneer je filter al lang niet meer was schoongemaakt en langer dan 40 minuten uitstond zou het trouwens heel goed kunnen dat er een enorme lading dode bacteriën de bak in werd geblazen hetgeen in een aqua een nitriet piek veroorzaakt, toch?
Ik heb ook geen nitriet gemeten of NH. Alles wat ik kon meten was goed.
Ik heb nu paar kegelvlekjes gekocht en hoop dat ze het goed blijven doen.
Planten groeien ff wat minder nu en alg profiteert helaas. Niet vreemd als de pH 7,5 en de kh 7à8 is tegenover pH 6,5 en kH 3 normaal.
Ik heb nu paar kegelvlekjes gekocht en hoop dat ze het goed blijven doen.
Planten groeien ff wat minder nu en alg profiteert helaas. Niet vreemd als de pH 7,5 en de kh 7à8 is tegenover pH 6,5 en kH 3 normaal.
Correct Fabian,Fabian schreef:Noppes. Dode bacteriën (kunnen) zorgen voor een kaamlaag. Niet voor een nitrietpiekRita M schreef:Wanneer je filter al lang niet meer was schoongemaakt en langer dan 40 minuten uitstond zou het trouwens heel goed kunnen dat er een enorme lading dode bacteriën de bak in werd geblazen hetgeen in een aqua een nitriet piek veroorzaakt, toch?
Ze zorgen inderdaad alleen voor een kamlaag, die opzich wel vervelende dingen kan veroorzaken maar alleen op de langere termijn, daar komt dit probleem niet uit.
Daarbij kunnen de bacteriën veel langer dan 40 minuten zonder zuurstof, dan zijn onze bacteriën nog niet dood, dit is al eens getest bij een waterzuivering instantie.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
En zo blijf ik leren, dank voor de correctie.
Trouwens interessant te horen dat dit werd getest zeg bij waterzuiveringen, dus het is een fabeltje dat wanneer een pomp meer dan 30 minuten uitstaat je alle bacteriën kwijt bent?!
Dat vind ik wel heel erg fijn om te weten want mijn pomp stond van de week wegens gedoe bijna 4 uur uit en ik heb snel afgekoppelt en alle media gespoeld om bovenstaande (wat ik dus oprecht geloofde
) tegen te gaan. Het heeft wel geholpen hoor want ik heb inderdaad geen kaamlaag gekregen maar ik had dus helemaal niet zo paniekerig hoeven handelen. Belangrijke les voor mij dus heren.
Trouwens interessant te horen dat dit werd getest zeg bij waterzuiveringen, dus het is een fabeltje dat wanneer een pomp meer dan 30 minuten uitstaat je alle bacteriën kwijt bent?!
Dat vind ik wel heel erg fijn om te weten want mijn pomp stond van de week wegens gedoe bijna 4 uur uit en ik heb snel afgekoppelt en alle media gespoeld om bovenstaande (wat ik dus oprecht geloofde
Mijn vader maakt bij zijn werk gebruik van dezelfde bacteriën (hij doet iets ongedefiniëerds bij de aanleg van waterzuiveringenRita M schreef:En zo blijf ik leren, dank voor de correctie.
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Ik doelde onder andere op het werk van jou vader Lau 
Weet nog dat we een hele tijd (volgens mij meer dan een jaar) geleden hier over gebabbeld hadden.
Weet nog dat we een hele tijd (volgens mij meer dan een jaar) geleden hier over gebabbeld hadden.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
Ja inderdaad, dat stond mij ook nog bij 
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Mijn filter heeft tijdens een verhuizing van Tilburg naar Uden, al eens een ruim 1 à anderhalf uur uitgestaan.
Na aansluiten en plaatsen aqaurium geen problemen gehad.
Belangrijk is ook om te onthouden dat veel bacterie-leven ook in je bodem zit en dat het filter niet het enige is dat je water schoonhoudt.
kleine update: Mijn nieuwe bewoners leven nog steeds, maar kijk nog wel elke dag zeer kritisch omdat ik bang ben dat ze elk moment weer om kunnen vallen.
Na aansluiten en plaatsen aqaurium geen problemen gehad.
Belangrijk is ook om te onthouden dat veel bacterie-leven ook in je bodem zit en dat het filter niet het enige is dat je water schoonhoudt.
kleine update: Mijn nieuwe bewoners leven nog steeds, maar kijk nog wel elke dag zeer kritisch omdat ik bang ben dat ze elk moment weer om kunnen vallen.
Dat is in ieder geval goed nieuws
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!