Vandaag hadden we heel wat meer gepland dan gedaan. Want we ontdekten iets wat misschien het hele project op de helling zet...
Tim is in de weer met gipsrolletjes.
Want we gingen touwen rond onze wotel wikkelen.
Waarvan we de eindjes met gips vastkleven.
Zo doen wij dat.
Zo werken wij samen: ik houd drie eindjes koord vast, terwijl Tim ze in elkaar vlecht.
Tot we aan dit resultaat kwamen.
Maar, toen viel me iets op. De achterste poot van de wortel steunt niet op de plaat, waarop al onze stenen gelijmd zijn. Dus, het gaat zeer moeilijk worden (onmogelijk, volgens mij) om deze constructie in de bak te krijgen. Daarnaast ontdekten we ook dat onze stenen te lang zijn om zomaar in de bak geplaatst te worden (5 cm). Door deze twee tegenslagen zonk de moed ons letterlijk in de schoenen.
Nu, er zijn drie mogelijkheden.
1. De wortels worden bij de installatie van het decor op onze stenen gekit. Deze mogelijkheid heeft als nadeel dat de stenen en wortels niet als een geheel geairbrushd kunnen worden. Maar, dat valt op te lossen door de stenen eerst te airbrushen en ze dan samen met de wotels nog eens te airbrushen. Zolang de gebruikte kleuren niet te hard verschillen tussen de eerste en tweede keer airbrushen, is deze methode ook een methode waar we mee kunnen leven.
2. We maken een nieuwe wortel die wel binnen de grenzen van de plaat blijft.
3. Onze stenen worden definitief te lang bevonden om in de bak geplaatst te worden. Dit wil zeggen dat we kunnen herbeginnen van scratch met dit decor (wil ik momenteel nog niet aan denken).
Gelukkig komt morgen Eddy, de vader van Tim, die ons uitsluitsel zal geven hieromtrent...