Labeo Bicolor

Plaats reactie

Onderwerp auteur
aquadude
0-200
0-200

Labeo Bicolor

Bericht door aquadude »

Hallo allemaal,

ik wil toch even vragen of iemand me kan helpen met m'n labeo.
Hij moet namelijk uit m'n 1.2m bak omdat de ruimte daar te beperkt wordt en omdat de combi met de crossocheilus reticulatus niet meer helemaal werkt.
Dus ik wou hem wegdoen via marktplaats maar ik dacht ik ga eerst eens even vragen of mensen ervaring met de mooie labeo hebben i.v.m. vuurgarnalen-japonica(glas)garnalen, prachtbarbelen, tetra's, cory's, modderkruipers en otto's... gaat dit goed???
Zo ja dan kan ik hem mooi in m'n 1m bak doen(ik weet het is eigenlijk te klein voor hem is maaaaar hij is nog niet helemaal volgroeid en ik wil hem liever zelf houden aangezien ik gek ben op m'n vissen.)
Ik hoop dat iemand me kan helpen en bedankt alvast.
People thought drugs are addictive,they never had a aquarium.

Mitchel
1000+
1000+

Re: Labeo Bicolor

Bericht door Mitchel »

Met je Vuurgarnalen, Japonicagarnalen, cory's en modderkruipers moet uitkijken, omdat hun terratorium op de bodem is. De rest moet denk ik wel lukken.
Hoe groot zijn trouwens je Prachtbarbelen en Tetra's, want misschien wil die er hier ook wel zo nu en dan 1 van pakken.
Een meter bak is veel te klein. De 1.20 meter bak ook eigenlijk.
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)

Onderwerp auteur
aquadude
0-200
0-200

Re: Labeo Bicolor

Bericht door aquadude »

tetra's en prachtbarbelen zijn volgroeid, dus rond de 4 en 6 cm.
En ik weet dat een 1m bak te klein is maar ik wil eigenlijk niet iemand anders opzadelen met m'n labeo.
En ja ook de 1.2m is te klein vooral met de monsters die erin zitten... maaaaar tot nu toe gaat het goed.
Op het feit na dat de labeo zo nu en dan achter de crosseilius reticulatus aangaat.
Maar de labeo is toch vooral een middenbewoner, althans bij mij wel.
Wel moet ik ook zeggen dat barbelen en vuurgarnalen echt een bijzonder slechte combo zijn, ze liepen eerst in extreme hoeveelheden lekker rond te eten en zwemmen en nu een jaar later zijn er nog maar een paar over(dus dat doe ik ook nooit meer).
Het liefst wil ook een 2m aqua, maar zonder werk, zie ik daar nu even niks van komen.
People thought drugs are addictive,they never had a aquarium.