Vorige week zondag was mijn Ancistrus weer eens gaan graven. Hij heeft meer dan voldoende mogelijkheden waar geen planten staan. En waar gaat meneer graven? Naast mijn Hydrocleys die omgeven is door kleibolletjes. Fijn, hele bak wit van de klei. En de vis? Die is weer vrolijk naar zijn oude stuk hout gegaan, wel graven, maar dat gat vervolgens niet gebruiken
De volgende dag was het alweer wat gezakt, toch maar even 50% ververst. Dinsdag geen verbetering te zien, toch nog even afwachten. Ook de dagen erna werd het niet helderder.
Afgelopen woensdag mijn 3 Corydoras panda naar 12 uitgebreid (wat een fantastische beestjes trouwens). Gingen gelijk met zijn allen in de bodem wroeten. Gevolg: wat klein vuil dat er onder lag zweeft nu fijn door de bak heen. Gisteren de filters maar eens schoongemaakt, dacht dat daar het probleem lag. Eenmaal buiten zat er amper rotzooi in, ik stond er nu toch dus maar wel even schoongemaakt, geen zin om dat straks met die sneeuw in de tuin te moeten doen. Van de grootste ook gelijk de filterwatten vervangen, die waren wel helemaal bruin.
Vandaag, zaterdag, nog altijd geen verbetering. Tuinslang gepakt en wederom 50% water eruit. Het leek wat beter, maar nee hoor, de bak is weer lekker mistig met wat zweefvuil er tussen.
Hoe het allemaal ontstaat, geen idee! Mijn Corydorassen grondelen op maar 1 punt en dat is voorin waar ik altijd voer. Verder zitten ze wat te luieren.
De meervallen hebben ook niet meer gegraven.
Ik gooi er geen rare troep in o.i.d., alleen elke week plantenvoeding maar dat doe ik al een paar weken. Diepvriesvoer ontdooi ik onder de kraan, het afvalwater gaat dus niet mee.
Iemand een idee waar dit door komt?? Die achterlijke maanvissen zijn ook alweer helemaal in paniek, de bak is mistig dus gelijk maar weer overal van schrikken