NIEUW PROJECT: Amano meterbak
Re: NIEUW PROJECT: Amano meterbak
Met oog voor detail, leuk om te volgen Marlieke.
-
marlieke
Onderwerp auteur - 400-600

Thanks jongens, dat is lief van jullie
Laurens ik zal mijn best voor je doen het afschuwelijk lelijk te maken, maar ik kan niks beloven
Morgen de onderste laag snijden en de losse steentjes, hopelijk kan ik zondag met de eerste laag tegellijm beginnen!
Laurens ik zal mijn best voor je doen het afschuwelijk lelijk te maken, maar ik kan niks beloven
Morgen de onderste laag snijden en de losse steentjes, hopelijk kan ik zondag met de eerste laag tegellijm beginnen!
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
-
marlieke

Volgens mij ben ik een paar posts kwijt maar we zetten er gewoon weer lekker nieuwe foto's op...

Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
-
marlieke

STAP 04: Tegellijm

ik merk dat ik een probleem heb met oude kalk van het glas af krijgen. Ik hoop dat het straks niet meer te zien is zodra de folie eroverheen zit. Ook moet ik nog nadenken over de techniek, waar ga ik die plaatsen en hoe ga ik die wegwerken? Maar voorlopig is het nog steentjes op de juiste plekken plakken tot het hoopje af is.. Ik heb zelfs nog tijdens het tegellijmen stukken weggesneden en verplaatst, de uiteindelijke vorm is dus nog volop in ontwikkeling.
ik merk dat ik een probleem heb met oude kalk van het glas af krijgen. Ik hoop dat het straks niet meer te zien is zodra de folie eroverheen zit. Ook moet ik nog nadenken over de techniek, waar ga ik die plaatsen en hoe ga ik die wegwerken? Maar voorlopig is het nog steentjes op de juiste plekken plakken tot het hoopje af is.. Ik heb zelfs nog tijdens het tegellijmen stukken weggesneden en verplaatst, de uiteindelijke vorm is dus nog volop in ontwikkeling.
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
-
marlieke

Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Waauuw, wordt prachtig Marlieke
Één puntje van commentaar, als je naar het midden toewerkt qua sterk punt, zou ik aan de randen van de bak geen stenen neerleggen. Dat zou het teveel afsnijden aan de zijkanten... en misschien het hele gebeuren iets naar links verschuiven?
Één puntje van commentaar, als je naar het midden toewerkt qua sterk punt, zou ik aan de randen van de bak geen stenen neerleggen. Dat zou het teveel afsnijden aan de zijkanten... en misschien het hele gebeuren iets naar links verschuiven?
Klaar om info te spuiten en absorberen!
-
marlieke

Hoi Laurens!
De stenen aan de zijkanten zijn losse hoopjes die ik nog vast moet maken aan het middenstuk, alles komt dus onder het hout terecht. Je hebt gelijk wat betreft het verschuiven, ik vond het zelf ook wat mooier om het geheel iets naar links te verplaatsen en dan zoiets als een grasmat of strandje aan de rechterkant te maken... we shall see
Ohja, en de diepte van het blok was ook al iets teveel, waardoor ik geen steentjes kon plaatsen aan de voor en achterkant van de stenenpartij zonder de ruit de raken. Ik waarschuw iedereen, nooit losse steentjes tegen de ruit plaatsen! Er gaat zoveel vuil tussen zitten, geen gezicht!
De stenen aan de zijkanten zijn losse hoopjes die ik nog vast moet maken aan het middenstuk, alles komt dus onder het hout terecht. Je hebt gelijk wat betreft het verschuiven, ik vond het zelf ook wat mooier om het geheel iets naar links te verplaatsen en dan zoiets als een grasmat of strandje aan de rechterkant te maken... we shall see
Ohja, en de diepte van het blok was ook al iets teveel, waardoor ik geen steentjes kon plaatsen aan de voor en achterkant van de stenenpartij zonder de ruit de raken. Ik waarschuw iedereen, nooit losse steentjes tegen de ruit plaatsen! Er gaat zoveel vuil tussen zitten, geen gezicht!
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Hmm voor rechts zou je ook zoiets kunnen doen:

Probeer zelf nu ook wanhopig mijn Nymphoides aan het drijven te krijgen, maar hij wil niet

Probeer zelf nu ook wanhopig mijn Nymphoides aan het drijven te krijgen, maar hij wil niet
Even een ideetje om techniek weg te werken. Als je wat plexiglas op maat snijdt zodat je techniek er achter past en daarna dezelfde folie erop doet die je op de achterwand hebt. Dan kan je een zuignapje aan het plaatje doen en die vastmaken aan een buisje van de techniek. Dan zou het toch aardig weg moeten vallen tegen de achtergrond.
-
marlieke

Re: NIEUW PROJECT: Amano meterbak (foto update!)
De lagen tegellijm zijn klaar!

Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Waauuw, prachtig
is echt heel goed gelukt! Heb je al getest of het ook zinkt?
-
marlieke

Re: NIEUW PROJECT: Amano meterbak (foto update)
Haha nee, ik kan je nu al vertellen dat het niet gaat zinken
Als ik het geheel heb geverfd en de hars erover dan kit ik alles aan de bodem. En dan hopen da het niet alsnog boven komt drijven 
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
-
Erik Partizan
- 0-200

ik werk zelf bijna het zelfde, alleen kit ik niks vast, maar zodra ik de tegellijm en de epoxy erop heb, dan spuit ik met een injectiespuitje, zonder naald, een beetje aceton op het piepschuim, dat verdwijnt dan als sneeuw voor de zon.
dan kun je, als je geen stilstaand water wilt, de steentjes opvullen met tegellijm
dan kun je, als je geen stilstaand water wilt, de steentjes opvullen met tegellijm
Als je maar lang genoeg prutst, lukt het vanzelf een keer
-
marlieke

Hoi Erik, ik heb de filmpjes gezien waarin jij dat hebt gedaan, dat is zeker geen slecht idee.. Misschien doe ik dat wel als alles af is 
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
-
Erik Partizan
- 0-200

ik bedenk me net dat jij met dat andere soort piepschuim werkt, dat groenige.. daar kwam ik vandaag achter dat dat niet zo goed oplost als die witte. Ik zal dus ook aan de kitspuit moeten om het volgende bakje klaar te krijgen.
Of ik moet opnieuw beginnen met wit piepschuim.. maar daar heb ik dus echt geen zin in
Of ik moet opnieuw beginnen met wit piepschuim.. maar daar heb ik dus echt geen zin in
Als je maar lang genoeg prutst, lukt het vanzelf een keer