amazone bak

Plaats reactie

Onderwerp auteur
bob
0-200
0-200

amazone bak

Bericht door bob »

hoi! ik heb een rio 400 en wil hem als amazone inrichten.. maar met planten ben ik een super leek. mijn ouwe bak had grote planten op de voorgrond en kleine achterin in het begin :shock:
nou wil amazone bak maken maar heb geen idee welke amazone zijn. wel vind ik vallisneria erg mooi maar die komt uit azie.. bestaat zoiets in amazone? iemand suggesties?

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: amazone bak

Bericht door Kees »

Zou zeggen kijk een in de database en verder geven de betere online plantenboeren aan waar de planten vandaan komen:
http://www.aquaplantsonline.nl/index.php
http://www.aquarium-planten.com/index.php?page=home
En vaak staat erbij welke temperatuur ze mogen hebben en weinig of juist veel licht.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Bobdvs
0-200
0-200

Bericht door Bobdvs »

Hoi bob
Ik denk dat de bekendste plant uit de amazone de egenodoris is ( ik hoop dat ik dat goed schreef )
Ik zeg Googlen maar

Thomas

Bericht door Thomas »

Echinodorussen amazonicus zou ik er vooral in gooien met wat andere echinodorussen erbij en wat ZA lelies

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Sterrenkruid, niet te vergeten, Ludwigia, Alternanthera, Staurogyne ook, Hydrocotyle...
Echinodorussen zijn ook niet weg te denken, alleen ligt het daar met de namen wat ingewikkeld. Maar dat laat ik maar even achterwege, op de meeste webwinkels is dat toch nog niet toegepast (en - eerlijk is eerlijk - bij de meeste mensen :mrgreen: ). En ja, voor de rest zijn er nog wat minder bekende plantjes die er ook vandaan komen, maar zo heb je toch al het grootste deel ;)
Klaar om info te spuiten en absorberen!