Vis is ziek, kan er niet achterkomen wat het is

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Gast

Vis is ziek, kan er niet achterkomen wat het is

Bericht door Gast »

Hoi allemaal,
Ik heb 2 goudvissen in een mooi aquarium. Sinds een poosje doet het kleinste goudvisje een beetje raar, maar ik besteedde er verder weinig aandacht aan: hij zag er helemaal gezond uit, at voldoende en zwom gewoon rond. Alleen liet hij zich steeds in de stroming van mijn reinigingspompje meevoeren. Sinds een paar dagen is het begin van zijn staart wit en op de bovenkant van zijn rug zit een zwarte plek. Verder is een stuk van zijn staart 'kapot', het hangt in kleine sliertjes. Ook ademt hij erg snel via zijn kieuwen.
Ik maak me zorgen, want er is duidelijk wat met hem aan de hand. Is hij aangevallen door een andere vis (er zat voorheen nog een andere goudvis in, die redelijk agressief was), heeft hij een ziekte of is het wat anders? Kan iemand mij antwoord geven? Bedankt!

vissy
200-400
200-400

Re: Vis is ziek, kan er niet achterkomen wat het is

Bericht door vissy »

Ik denk dat het een schimmel infectie is daar kun je goed medicijnen voor kopen bij de LFS (LocalFishShop)

Mitchel
1000+
1000+

Bericht door Mitchel »

als je vis zijn staart kapot is en een wit plekje heeft dan heeft die denk ik vinrot. dat kan door een vis zijn gebeurd die aan de staart bijt of een bacterie in het water.
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)

Onderwerp auteur
Gast

Bericht door Gast »

Ik denk hetzelfde als vissy