Waarom achterwand?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Visje
0-200
0-200

Waarom achterwand?

Bericht door Visje »

De bak die ik heb voor mijn goudvis heeft aan vier kanten glas en ik heb er wat bosjes planten in gedaan en steentjes op de bodem. Nou zie ik op foto's dat er vaak een achterwand in geplaatst is, waarom is dat? Is het alleen omdat het mooi staat of is het op een of andere manier ook prettiger voor de visjes?

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Waarom achterwand?

Bericht door Kees »

Is mooi, maar volgens mij stellen de vissen het ook op prijs, daar kan dan namelijk geen vijand vandaag komen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Stefan »

het schijnt dan vissen het prettiger vinden omdat ze dan weten dat er van die kan geen roofdieren kunnen komen.
daardoor zijn ze een stuk relaxter.
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Marco
200-400
200-400

Bericht door Marco »

Je kunt dat effect ook bereiken met iets dat je aan de buitenkant vastmaakt. Dan hoef je niet alles eest leeg te halen en met een simpel stukje (zwart) karton ben je klaar.
275x65x60

Onderwerp auteur
Visje
0-200
0-200

Bericht door Visje »

Wow Marco, wat een goede tip! Bij gebrek aan een stuk karton heb ik er maar een zwart T-shirt tegenaan gehangen. Hij werd meteen van alle kanten geïnspecteerd!
Als ik een grotere bak heb maak ik er denk ik wel een mooie wand in, als het voor de visjes zo'n verschil maakt. Klinkt erg aannemelijk in ieder geval :)

Nicobas
0-200
0-200

Bericht door Nicobas »

Een roofmate plaat kopen (doe het zelf zaak)op maat zagen c.q. snijden met een soldeerbout riljef aanbrengen dan met bordenzwart twee drie keer verven, laatste keer pur en verf in een pot samenvoegen om een harde bovenlaag te krijgen(SNEL WERKEN!!!!!!!!!!!)) en je hebt een achterwand (handmade).

Dit heb ik al meerdere keren toegepast naarmate je meer pur bij het verf inspuit (apart potje blikje) des te lobbiger de verf des te grilliger de achterwand (paar keer proefstukjes maken). (je kunt er alle kanten mee op)dubbeldik bulten gaten holen enz.

Dit is een algemeen verhaaltje misschien kun je er wat mee.
Gr. Nico
Wie niet weg is wordt gezien.

Het begon allemaal met een salamander uit een sloot.