Hoe diervriendelijk ben jij?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Hoe diervriendelijk ben jij?

Bericht door Fabian »

Hoi allemaal,

Jullie weten het misschien al, maar ik ben dus de nieuwe Pollmaster :Cheer: Ik heb er ontzettend veel zin in en ga erg mijn best doen! Daarom hier de poll:

Zoals de titel al aangeeft, is dit een discussie over hoe diervriendelijk je bent. Want hoe diervriendelijk ben jij? Vis jij? Ben je een vegetariër of veganist? Hoe denk jij hier allemaal over? Graag je mening onderbouwen, dat maakt het voor andere duidelijker.
Denk eraan dat we op het forum elkaar respecteren! We gaan dus niet elkaar afkraken of voor gek verklaren! Wil je toch je mening geven op andermans reactie, doe dit dan op een normale manier! ;) We willen het hier tenslotte gezellig houden, nietwaar?

Ik zeg, discussiëren maar! :D

Gebruikersavatar

MartijnFish
1000+
1000+
Berichten: 1786
Lid geworden op: 18 jul 2011 11:44
Locatie: Hoogeveen

Re: Hoe diervriendelijk ben jij?

Bericht door MartijnFish »

ik ben een jaartje een vegetariër geweest, maar ik kan niet leven op sojaboontjes, dus ik eet nu weer biologische varkens.

muggen zijn trouwens bij mij de pineut :mrgreen:
Laatst gewijzigd door MartijnFish op 09 nov 2011 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, martijn

Gebruikersavatar

Esmee
1000+
1000+
Berichten: 3923
Lid geworden op: 01 mar 2011 19:59
Locatie: Wageningen

Re: Hoe diervriendelijk ben jij?

Bericht door Esmee »

Ik vis niet, dat vind ik dan weer zielig (waarschijnlijk omdat ik er geen verstand van heb, doet het pijn? ) Eet wel vlees, soms biologisch. Maar ik vind het zilig om een vliegje plat te slaan, of een zilvervisje te vertrappen. Dat dan weer wel.
Laatst gewijzigd door Esmee op 09 nov 2011 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo Afbeelding

Gebruikersavatar

Rita M
1000+
1000+
Berichten: 4986
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:59
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe diervriendelijk ben jij?

Bericht door Rita M »

Diervriendelijklheid...tja, hoe diervriendelijk ben je als je visjes uit de natuur laat vangen of laat nakweken en ze dan met allerlei andere soorten in een glazen bakkie gooit al dan niet te klein.

Ik hou erg veel van dieren, heb 2 honden, 1 kat en 2 bakken met vis en van alles daar om heen, ik hou niet van vissen want ik vind elke sport waarin een mindere opgejaagd wordt door een zgn meerdere een beetje eng maar ik ben hypocriet genoeg om wel lekker een harinkie of ander stukje vis te eten dat door een ander gevangen is....graag zelfs.

Mijn vlees haal ik over het algemeen gewoon in de supermarkt en ik ga ook regelmatig voor aanbiedingen, als er hier kilo knallers zouden zijn zou ik daar misschien ook wel halen.

Gebruikersavatar

Mitchel
1000+
1000+
Berichten: 2731
Lid geworden op: 26 jan 2011 18:37
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Hoe diervriendelijk ben jij?

Bericht door Mitchel »

Ik ben echt heel diervriendelijk.
Ik dood geen enkel beest (tenzij ik het zelf niet in de gaten heb). Ik dood zelfs geen mug :mrgreen:
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)

Gebruikersavatar

René
800-1000
800-1000
Berichten: 801
Lid geworden op: 11 aug 2010 15:17
Locatie: Roden

Re: Hoe diervriendelijk ben jij?

Bericht door René »

Muggen sla ik zonder moeite dood (maar aan die dingen heb ik ook echt een pesthekel, continu om me heen vliegen en op me zitten :evil: ) terwijl ik andere dieren absoluut geen kwaad kan doen.
W.b.t. vissen vind ik gewoon dierenmishandeling. Met een net gaat nog wel, maar voor je plezier een vis vangen die een haak door zijn lip krijgt?? Als ik zie met wat voor haken mijn broers altijd visten, die ook verrekte pijn doen als je er één in je vinger krijgt...

Ben overigens geen vegetariër.
Mijn bakken

Groeten,
René

Gebruikersavatar

Max
800-1000
800-1000
Berichten: 985
Lid geworden op: 28 sep 2011 20:48
Locatie: Nijmegen

Re: Hoe diervriendelijk ben jij?

Bericht door Max »

Ik sla muggen wel dood, maar andere beestjes niet, en verder houd ik erg van dieren, ik heb namelijk 3 konijnen en natuurlijk ook vissen. Ik ben niet een veganist, maar wel een keer in de week een non vlees daggie :D
Ik eet eigenlijk nauwelijks vis, maar dat is alleen omdat ik het smerig vind :P
---------------------------------------------
Al 9 jaar aan het genieten van deze prachtige hobby!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: Hoe diervriendelijk ben jij?

Bericht door Fabian »

Wow. Wat leuk, al die verschillende reactie :Cheer: Nu ook maar even mijn mening.


Ik heb de pesthekel aan vliegen, muggen en andere irritante beesten die altijd om je heen zoemen. Raak ik gewoon door geïrriteerd. Word het te erg, vermoord ik ze :evil:
Wat betreft andere dieren. Nee, die zou ik geen vlieg (lol) kwaad willen doen. Vissen vind ik daarom ook dierenmishandeling en ik vind het eigenlijk ook raar dat vissenliefhebbers vissen..... Sorry. ;) Vegetariër of veganist. Nee. Daar doe ik ook niet aan. Vlees staat hier elke dag op tafel (tenzij we chinees eten ed). Heb er op dat moment verder ook geen moeite mee. Maar als ik in de auto zit en er komt een vrachtwagen voorbij met varkens die naar de slacht gaan, dan denk ik echt ''zielig'' en ik denk dan vaak aan vegetariër zijn. Maar dat gaat meestal niet verder dan nadenken....
Wat Rita al zei. Kiloknallers. Maakt mij dan op dat moment echt niks uit.... Scheelt weer een hoop geld.. ;)

Gebruikersavatar

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 3598
Lid geworden op: 08 dec 2008 10:53
Locatie: Soest

Re: Hoe diervriendelijk ben jij?

Bericht door Laurens »

Tsja,biologisch vlees is hier meer door mijn moeder ingevoerd, maar ik sta er wel achter :mrgreen: en vissen heb ik toch het geduld niet voor...
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Gebruikersavatar

Chris
400-600
400-600
Berichten: 597
Lid geworden op: 17 jul 2011 15:33
Locatie: Warffum

Re: Hoe diervriendelijk ben jij?

Bericht door Chris »

Laat ik ook maar eens iets gaan sturen. Leuke poll, fabian! :mrgreen:

Ik hou van dieren. katten, honden, vissen, etc. Maar ik haat vliegen(net als bijna iedereen hier :mrgreen: ).
Spinnen zijn trouwens ook coole dieren, hè marja! :P
Biologisch vlees? Weet ik niet, moet je m'n moeder vragen :P
Vegatariër: nee, ik kan niet zonder de smaak van vlees :P ook niet echt logisch als ik net ja heb gezegd voor een baantje bij de vlees-afdeling van de jumbo :P
Vissen doe ik voor de lol, heel rustgevend. Als hey haakje goed in de lip komt, heeft de vis niet heel veel pijn. Ik vind het wel zielig als ze het haakje doorslikken. Enige vissen die ik eet zijn palingen, forellen en haringen en soms wat witvis. Maar dat is niet heel vaak.

Volgens mij heb ik nu wel alles verteld :P

Gebruikersavatar

Mitchel
1000+
1000+
Berichten: 2731
Lid geworden op: 26 jan 2011 18:37
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Hoe diervriendelijk ben jij?

Bericht door Mitchel »

Prullenbak schreef:Muggen sla ik zonder moeite dood (maar aan die dingen heb ik ook echt een pesthekel, continu om me heen vliegen en op me zitten :evil: ) terwijl ik andere dieren absoluut geen kwaad kan doen.
W.b.t. vissen vind ik gewoon dierenmishandeling. Met een net gaat nog wel, maar voor je plezier een vis vangen die een haak door zijn lip krijgt?? Als ik zie met wat voor haken mijn broers altijd visten, die ook verrekte pijn doen als je er één in je vinger krijgt...

Ben overigens geen vegetariër.
Ach ja het punt is dat ik geen last van muggen heb.
Dus waarom zou ik ze vermoorden :P
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: Hoe diervriendelijk ben jij?

Bericht door Fabian »

Chris schreef:Laat ik ook maar eens iets gaan sturen. Leuke poll, fabian! :mrgreen:

Ik hou van dieren. katten, honden, vissen, etc. Maar ik haat vliegen(net als bijna iedereen hier :mrgreen: ).
Spinnen zijn trouwens ook coole dieren, hè marja! :P
Biologisch vlees? Weet ik niet, moet je m'n moeder vragen :P
Vegatariër: nee, ik kan niet zonder de smaak van vlees :P ook niet echt logisch als ik net ja heb gezegd voor een baantje bij de vlees-afdeling van de jumbo :P
Vissen doe ik voor de lol, heel rustgevend. Als hey haakje goed in de lip komt, heeft de vis niet heel veel pijn. Ik vind het wel zielig als ze het haakje doorslikken. Enige vissen die ik eet zijn palingen, forellen en haringen en soms wat witvis. Maar dat is niet heel vaak.

Volgens mij heb ik nu wel alles verteld :P
Thanks, Chris :Cheer:

Wahah. Nee. Zou niet logisch zijn, een vegetariër die werkt op de vleesafdeling :mrgreen:

Gebruikersavatar

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 1958
Lid geworden op: 20 nov 2008 22:48
Locatie: Delft

Re: Hoe diervriendelijk ben jij?

Bericht door Stefan »

Ik vraag me dan eerst af: Wat is diervriendelijk dan?
Als je kijkt hoe een leeuw een jonge gnoe doodt, hoe wolven een hert opjagen en verscheuren, hoe een krokodil een vis weet te pakken, hoe een orca een zeehondenpup van het strand af pakt, hoe een kat een vogel opeet of hoe een spin een mug vangt en inspint om later leeg te zuigen... dan noemt iedereen dat opeens "de natuur".
maar owee als wij hetzelfde doen met koeien en varkens. op een grotere schaal, dat wel, maar we zíjn ook met wat meer. en wij doen het op een minder pijnlijke manier dan een leeuw, die het strottenhoofd dichtbijt zodat z'n prooi langzaam stikt. of dan een orca, die een zeehondenpup meerdere malen met zijn staart de lucht inzwiept zodat hij z'n techniek kan oefenen.

Wat is dan diervriendelijk? Als dieren elkaar dat aandoen?
In de natuur heb je jagers en prooien, en zo is het altijd al geweest.
En wij zijn van nature uitstekende jagers vanwege ons intellect.
Maar wij hebben het onszelf zo makkelijk gemaakt dat we niet meer hoeven te jagen.

Ik hou van huisdieren (behalve katten), en zeg altijd dat als ik alle dieren zou hebben die ik leuk vind, dat ik dan zou eindigen met een kinderboerderij.

Ik ben tegen dierproeven op make-up en zeepjes en shampoo etc, maar voor dierproeven wat betreft medicijnen.
ik ben tegen bont, maar heb wel leren jassen, tegen bioindustrie, tegen megastallen en legbatterijen, tegen jagen voor sport en wie wil vissen moet dat lekker zelf weten, maar ik vind het gewoon SAAAAAI.
muggen, wespen, vliegen, spinnen, zilvervisjes en allerlei ander ongedierte moet niet proberen binnen te komen, want dan staat ze een wereld van pijn te wachten.
Verder eet ik alles wat ik lekker vind. Heb dus geen probleem met een biefstukje of varkenshaasje, maar ik zeg ook niet dat er iedere avond vlees op tafel moet staan. Zo nu en dan vegetarisch kan ook lekker zijn.
Dus ben ik diervriendelijk? geen idee.
hangt er vanaf waarmee je het vergelijkt.

om af te sluiten in de magische woorden van Reel Big Fish: "Safe a plant, eat a cow!"
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Gebruikersavatar

Alrik
1000+
1000+
Berichten: 1042
Lid geworden op: 02 dec 2010 16:54
Locatie: Groningen

Re: Hoe diervriendelijk ben jij?

Bericht door Alrik »

Ik begin me haast als een beul te voelen als ik al die reacties zo lees..

Ik vis wel
Ik sla muggen en andere vervelende beestjes dood (spinnen niet, die zijn nuttig).
Ik eet vlees, en dan het liefst een plofkipje of volgespoten koe. Biologisch vlees heb ik al lang uitgeprobeerd maar gek genoeg vindt ik de smaak maar vooral structuur enorm tegenvallen.

Verder heb ik wel 3 katten waar ik dol op ben, wil later graag nog een hond en reptielen zijn misschien ook wel leuk.

Gebruikersavatar

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 8484
Lid geworden op: 27 okt 2007 23:50
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Hoe diervriendelijk ben jij?

Bericht door Kees »

Ik ben redelijk diervriendelijk denk ik, maar als mens staan we wel boven het dier, hoewel je dat voor sommige niet kan zeggen, maar dat is een ander discussie punt.
Ben ruim 10 jaar vega geweest, en eigenlijk best fanatiek, dat zegt al wat denk ik.
Tegenwoordig eten we echter alles weer, en eerlijk gezegd kijken we eerst naar de kwaliteit en prijs en niet of het biologisch is of het dier vrolijk een paar jaar in een wei heeft gelopen.
Ben ook wel tegen die megastallen oid.
Alleen we moeten wel reëel en eerlijk zijn, denk dat de meeste, wij in ieder geval wel, liever niet meer geld uitgeven dan nodig is.
Net als kernenergie, als ik moet kiezen voor stroom uit een kerncentrale of geen stroom, dan is mijn keus duidelijk.
WIndmolens en watercentrales zijn ook niet bepaald milieu vriendelijk, maar ook dat is een ander discussiepunt.
Maar moedwillig een dier iets aan doen, nee, dat zit niet in me.
Ben zelfs zo iemand die als ik het zie, over een mier stap of een spin, wesp etc, gewoon buiten zet.
Muggen daarin tegen hebben pech, als een dier voor mijn auto spring, heeft die ook pech als ik hem niet kan ontwijken, lullig, maar lig ik niet wakker van (tenzij die mijn auto daardoor zou slopen).
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Plaats reactie

Terug naar “De discussie”