Wat doe je dan ..?

Gebruikersavatar

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 8484
Lid geworden op: 27 okt 2007 23:50
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: Wat doe je dan ..?

Bericht door Kees »

peterdenhaag53 schreef:Whawha, Eric. Ik woon nu alleen met 2 van mijn kinderen. Wil een grote bak! Effe een topic aanmaken: rijke vrouw gezocht om mijn aquariumwensen mogelijk te maken! :mrgreen:
Hahaha, zet er wel de maten bij!!!!!!!!!!!!!!!!
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Gebruikersavatar

Rody
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 4673
Lid geworden op: 10 sep 2010 12:10
Locatie: Wijk bij Duurstede

Wat doe je dan ..?

Bericht door Rody »

Van de bak of............ :P
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
----------------------------------------------------
BubbaGump Co.
Onderwaterpret
Wijk (bij Duurstede) aan zee

Gebruikersavatar

peterdenhaag53
1000+
1000+
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17 jul 2011 16:58

Re: Wat doe je dan ..?

Bericht door peterdenhaag53 »

Hahaha....dacht ik ook aan Rody.
Groet, Peter

Life is a carnival, believe it or not
aquel 150x50x50
rio 125
nano van peterdenhaag53

Gebruikersavatar

Erik Partizan
0-200
0-200
Berichten: 66
Lid geworden op: 19 jul 2011 19:50

Re: Wat doe je dan ..?

Bericht door Erik Partizan »

120-60-80 ?
Als je maar lang genoeg prutst, lukt het vanzelf een keer

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
labarca

Re: Wat doe je dan ..?

Bericht door labarca »

Ik heb het geluk dat mijn vrouw ook dol is op aquaria en we hebben er op dit moment al 7 staan en daar zal in de toekomst nog een grote gaan bijkomen met een inhoud van tenminste 1500 liter.
Dit kan pas als de serre er na de winter wordt bijgebouwd.
Mijn vrouw zit nu te verkondigen dat het meer dan genoeg is maar ik heb nog wel ergens wat ruimte voor nog een bak en een kweekstelling om jongen groot te brengen of wat vis in quarantaine te zetten staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Ik heb makkelijk praten, het huis is van mij en de vrouw is pas enige jaren geleden bij mij komen wonen maar ik neem alle beslissingen in samenspraak en overleg maar als ik iets wil wat niet slecht of verkeert is en het gezin lijdt er niet onder, dusdanig dat we geen eten meer hebben of de rekeningen niet meer kunnen betalen dan doe ik dat toch wel.
Ik werk mij 3 slagen in de ronte om iedereen alles te kunnen geven etc. en ik ga nooit naar café, nooit naar de voetbal of andere dingen die geld kosten dat alleen voor mezelf is, dan vindt ik dat ik toch wel iets mag hebben waarin ik mijzelf kan vinden en mijn creativiteit kan botvieren en wat in feite een uitlaatklep is.
Een aquarium met visjes of andere diertjes is een levend meubelstuk.
Mocht mijn vrouw echt zeggen dat het niet (meer) mag dan hebben we wel een probleem maar een compromis is altijd wel te vinden.
Als de bak aanvankelijk groot is gepland, kan het bijvoorbeeld een kleinere worden, het inrichten en onderhoudt zelf verrichten en niet de partner ermee opzadelen of een visbestand dusdanig aanpassen dat iedereen er zichzelf in kan vinden.
Iemand die zegt dat de partner dan maar de koffer moet pakken is niet goed bezig naar mijn mening en wel erg zelfzuchtig maar dat is mijn mening.
Als men echt wil is er altijd een oplossing te vinden.

Heb je al een aquarium en de partner komt erbij wonen dan wist hij/zij al wat zij/hij kon verwachten.
heb je al een partner en wil je dan pas aan een aquarium beginnen al het toch echt in goed overleg moeten anders komt het niet goed.

Succes ermee.
Johan

Gebruikersavatar

Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Wat doe je dan ..?

Bericht door Loraine »

Hier weet een toekomstige partner al voor de eerste date dat de dieren in het totaalpakketje zitten.
Gaat ze dan moeilijk doen dan is het gat van de deur snel gevonden. ;)
Maar heb ooit van een toenmalige vriendin te horen gekregen dat zodra we zouden gaan samenwonen ik niet meer mocht uitbreiden en mijn terraria weg moest doen want die vieze slakken wenste zij niet in haar huis.
Zelf mocht ze uiteraard wel dieren bijnemen dan. :roll:
Uit protest heb ik de boel toen juist uitgebreid en meteen gemeld dat ik niets ging wegdoen voor haar en ook zeker niet ging stoppen met kweken enzo.
Je snapt vast wel dat die relatie niet lang daarna verbroken is. :lol:

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Wat doe je dan ..?

Bericht door Linda »

Wat flauw dat jij niet mocht uitbreiden en dieren weg moest doen, maar dat zij er wel beesten bij mocht nemen.

Beetje scheve verhoudingen zo..
Goed dat je voor jezelf bent opgekomen 😊

Gebruikersavatar

Loraine
200-400
200-400
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 mar 2018 23:31
Locatie: Almelo

Re: Wat doe je dan ..?

Bericht door Loraine »

Ja dat was ook hetgeen wat mij enorm tegen de borst stuitte, vooral omdat het de bedoeling was dat we een eengezinswoning zouden betrekken en elk dus een aparte ruimte zou krijgen om zich even terug te kunnen trekken en hobbymatig bezig te kunnen zonder elkaar daarbij te hinderen.
Mooie plek dus om de slakken onder te brengen zou je denken. ;)
Maar het was een veeg teken dat de relatie op meerdere punten niet goed zat, ben er achteraf dan ook erg blij mee dat dat over is.

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Wat doe je dan ..?

Bericht door tobyderks »

Ik ben er ook heel duidelijk in: mijn aquarium/paludarium is mijn hobby en ik wil nog veel meer uit de hobby halen later. Dat heeft een toekomstige vriend maar te accepteren. Hij hoeft er zelf niks mee te hebben, maar hij moet wel mij mijn ding laten doen. Ik zou hem ook zijn hobby's laten behouden. 😅

Gebruikersavatar

KamSymn
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2019 04:33
Locatie: Panama

Wat doe je dan

Bericht door KamSymn »

Zoals jullie weten heb ik er sinds nu 2 weken 2 popjes bij gekregen. De mannen die ik inmiddels al bijna een jaar heb zijn nog steeds niet echt tam. Timmy komt wel enthousiast naar me toe en is dol op trosgierst maar opstappen doet hij nog steeds niet, zodra ik zachtjes tegen zijn buikje duw loopt hij direct weg, komt wel terug steeds maar wil het allemaal zelf regelen. Sparkly komt maar af en toe trosgierst eten want die geeft er niets om, hij komt op mij over als totaal niet mensgericht babbelen vind hij wel leuk maar dat is het. Nu weet ik dit allemaal aan het feit dat zij alletwee uit een voliere komen en in het begin van hun leven geen aandacht van mensen gehad hebben.

Maar nu heb ik het ook met de popjes, Chica de kleine baby kwam heel enthousiast trosgierst eten en ook op mijn hand zitten de eerste week, de laatste dagen werd ze al wat afstandelijker en vanmorgen wilde ze helemaal niet komen :sad:
Lola komt ook maar af en toe en is vooral druk met Sparkly kussen zij is wat ouder en wat verlegen.

Ik denk nu toch dat het aan mij ligt en ik vraag me echt af wat ik verkeerd doe. Ik ga zon 4 keer per dag met trosgierst op mijn hand in de kooi bij het deurtje en hun stok waar ze dan gemakkelijk vanaf op mijn hand kunnen komen. Ik wacht tot ze bij mij komen om te eten. BIj Timmy en Chica heb ik toen dit heel goed leek te gaan de trosgierst wat meer naar achteren gedaan zodat ze wel op moesten stappen en af en toe met mijn vinger tegen hun onderbuikje geduwd, zonder succes blijkt want Chica komt niet meer en Timmy komt wel steeds terug maar komt ook niet :sad: Nu is het wel zo dat Sparkly paniek lijkt te saaien in de vorm van schreeuwtjes zodra ik in de kooi kom met mijn hand, kan het zijn dat hij maakt dat ze onzeker worden?

Nu wil ik ze heel graag in de kamer vrij laten, hun boom staat er al ruim een half jaar maar de mannen wilden er niet uit en nu durf ik ze er niet allevier uit te laten omdat er niet 1 tam is. Zal het tam maken beter gaan buiten de kooi? moet ik ze eruit laten of juist niet? Hoe kan ik ze zover krijgen dat ze wel op mijn vinger opstappen? Kortom ik geef nu mezelf de schuld en merk dat ik er ook best onzeker van word Ik gun ze gewoon wat vrijheid en wat hangen buiten de kooi, daarom wil ik dat ze bij me opstappen. Verder is het alleen voor hen zelf dat ze het leuker hebben, maarja hoe maak ik dat de kieten wijs????
Willen jullie mij/ons alsjeblieft wat tips geven

Plaats reactie

Terug naar “De discussie”