Groenrijk betta fish

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Bettafish
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 apr 2019 12:03

Groenrijk betta fish

Bericht door Bettafish »

Ik was gister in groenrijk toen ik even ging kijken zag ik allemaal betta mannetjes langs elkaar in kleine aquariums. Elk mannetje had zijn staart helemaal kapot. Ik maak me erg erge zorgen over want ik wil niet dat ze dood gaan. Het water was ook nog een vies. Vies water , mannetjes langs elkaar zodat ze mekaar kunnen zien, en helemaal de vinnen kapot tot aan het randje dit kan toch niet maar wat moet ik ermee.

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Groenrijk betta fish

Bericht door Tim »

Hallo daar bettafish,

Het is een vrij veel voorkomend probleem, betta vissen worden veel verkocht in veelste kleine plastic bakjes zonder enige vorm van filtratie en te weinig verversingen. De verkoper er op attenderen dat het niet goed is heeft vaak geen nut.
De vissen kopen heeft ook geen nut want ze kopen wel weer nieuwe.

Je zou een gesprekje kunnen beginnen met de verkoper en hopelijk een keer tot hem door brengen dat het beter is dat hij de mannen gespreid in andere aquaria kan stoppen waar hij meer ruimte heeft.

Ik heb je topic verplaatst naar "De discussie"
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Bettafish
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 apr 2019 12:03

Re: Groenrijk betta fish

Bericht door Bettafish »

Ik had het tegen 2 werknemers gezegd maar iedereen vond het wel prima zo ze vinden de verkoop belangrijker dan de gezondheid

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Groenrijk betta fish

Bericht door amber98 »

Dat bettas ik kleine bakjes naast elkaar zitten, dat is helaas vaak niet anders op te lossen. En moet voldaan worden aan een grote vraag, als ze in grote bakken worden gezet, kunnen er minder op voorraad zijn en dan heb je als bedrijf direct klagende klanten. Wat wél een probleem is met een oplossing, is het vieze water en de kapotte vinnen. Dit kan namelijk vinrot zijn, mogelijk veroorzaakt door vies water, zieke vissen mogen niet verkocht worden, maar moeten in quarantaine en behandeld worden. Dit zijn regels die wettelijk vast gelegd zijn. Vinrot is besmettelijk en veel voorkomend bij bettas. Hierover kun je de werknemers wel informeren.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Bettafish
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 apr 2019 12:03

Re: Groenrijk betta fish

Bericht door Bettafish »

O dat ga ik dan doen. ik hoop dat ze er iets aan gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “De discussie”