Regenwater opvangen...ja of nee?

Regenwater opvangen..ja of nee?

Ja.. waarom niet...
14
28%
Nee..absoluut niet...
10
20%
Hangt er vanaf waar je woont..i.v.m verontreiniging...
15
30%
Nog nooit aan gedacht of van gehoort...
11
22%
 
Totaal aantal stemmen: 50

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Regenwater opvangen...ja of nee?

Bericht door stylz »

Je moet je denk ik af vragen wat je wil dat het regenwater je brengt, in 100% regenwater doet niets, dit zijn vrij typische waarden voor regenwater, het bevat niets waar planten op groeien, hooguit vervuiling als zwavel deeltjes.

Heb je een extreem biotoop met vissen die dit soortwaardes verlangen dan is het een andere kwestie, maar dit is geen water voor een plantenbak.

het.
Biancab schreef:De waardes van het regenwater in Lisserbroek zijn....

Ph; 6 - 6,5
KH, GH, NO2, NO3, PO4 zijn allemaal 0
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Regenwater opvangen...ja of nee?

Bericht door karinD »

Zelf doe ik het absoluut niet, ik woon in een flat en er liggen teerplaten op het dak. Lijkt me niet zo goed. Maar mijn vader doet het al jaren, gaat prima. Hij vangt water op dat op het serredakje valt. Regelmatig maakt hij het dakje en de goot schoon, dan haalt hij natuurlijk even de regenton eraf.
De ton is afgesloten en heeft een tapkraantje, waardoor er niet zo makkelijk ongedierte als libellelarven in kunnen komen. Werkt al jaren prima, zijn vissen en planten doen het prima..
Zijn PH is 6,8 en zijn KH is heel erg laag, waardoor zijn Co2 aardig op pijl blijft.
Overigens, hij woont in de Randstad (niet in een stad ofzo, maar toch). Hij kookt het water wel altijd voor gebruik. Gewoon voor de zekerheid.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Regenwater opvangen...ja of nee?

Bericht door stylz »

ik heb juist liever wat meer KH voor mn CO2 :)

Afbeelding


Ik snap niets van de redenatie, waarom regenwater als bezuiniging ??? ik snap de drijfveer niet, je vangt gratis regenwater op, je kookt het en dan ben je opeens niet meer gratis, het koken kost meer euro's dan een hele plons kraanwater.

je hebt 1000 liter kraanwater voor een euro, natuurlijk in regenwater zitten geen kiezelwieren, maar je moet dat wel wat remineraliseren, dus opmengen met 50% kraanwater of zo, volgens mij denkt iedereen dat er iets mis is met kraanwater, maar we geven het wel aan onze kinderen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Erikb
200-400
200-400
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 sep 2014 18:52

Re: Regenwater opvangen...ja of nee?

Bericht door Erikb »

Remineraliseren doe je best met mineraalzouten,als je het vermengt met kraanwater zit je alweer met kiezelwier.
Dat koken is een maat voor niets,beter micron filtratie en daarna doorheen een uv filter.
Ik heb nooit regenwater gebruikt,maar sommigen zweren erbij.
Als het werkt,waarom niet.....
Stylz bij ons in België staan er overal reclame borden met de tekst,denk aan het milieu,verspil geen water.
Blijkbaar staan die er in Nederland niet ;)

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Regenwater opvangen...ja of nee?

Bericht door stylz »

Oh jeee zit dit te lezen, mn garage staat vol zooi om zo naar Belgie te vertrekken, ik hoop maar dat ik er in mag :mrgreen: :mrgreen:

Maar je hebt een punt, ook hier is het niet de bedoeling water te verspillen, dat doe ik ook niet 50% verversen is noodzaak :P

Maar je hebt gelijk, zuinig met water, maar ja osmose apparaten, de tuin sproeien, een koi karper vijver.

iedereen gooit water weg, ik dus ook, ja wat meer dan de meeste, maar is stuur weer heel zuiver water naar het riool :P

Oja er staan ook heel veel bordenin belgie, let op motor rijders, zeker een goed plan :P
wees voorzichtig met ons :lol:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Erikb
200-400
200-400
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 sep 2014 18:52

Re: Regenwater opvangen...ja of nee?

Bericht door Erikb »

Aangezien ik altijd welkom ben in Nederland om aan mijn auto te laten sleutel,ben ook jij hier welkom in belgie ;)
Osmose apparaten zijn echt verspilling,tenzij je het afvalwater opvangt en alsnog nuttig gebruikt!
Op dat vlak is kation/anion interessanter,maar ja de chemicaliën om te regenereren schrikken vele af.
Het water dat jij ververst is vrij zuiver water,voor de tuin is dat nog zeer bruikbaar ;)
Gezien je rijkelijke voedingsstoffen zelfs zeer bruikbaar om groenten mee te besproeien.
Er bestaan trouwens al enkele model bedrijven die indoor vis kweken voor consumptie.
Aan de ene kant kweekt men vis,aan de andere kant groenten die groeien met voedselrijk water uit de viskwekerij.
Zuinig en vooral inventief omgaan met water is dus zeker een thema met toekomst!
Ik wens je een aangenaam verblijf in België,opgelet voor onze beruchte slechte wegen,ook daar hebben we bordjes voor :mrgreen:

Gebruikersavatar

NeondeTetra
0-200
0-200
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 mar 2014 13:02
Locatie: Rotterdam

Re: Regenwater opvangen...ja of nee?

Bericht door NeondeTetra »

Ik woon vlak bij de Botlek, ik vind hetgeen strak plan regen water op te vangen
I am always ready to learn although I do not always like being taught.[

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Regenwater opvangen...ja of nee?

Bericht door stylz »

Erikb schreef:Aangezien ik altijd welkom ben in Nederland om aan mijn auto te laten sleutel,ben ook jij hier welkom in belgie ;)

Ik wens je een aangenaam verblijf in België,opgelet voor onze beruchte slechte wegen,ook daar hebben we bordjes voor :mrgreen:
Geld uitgeven in nederland mag je altijd Erik :P

ik vind dat Belgen meer bordjes na hebben niet voor, na de kruising zie je pas een bord dat je eigenlijk af had moeten slaan :lol: :lol: maar ja daar hebben we navigatie voor :) dus mij pakken ze niet meer.

ja kwaliteit is niet altijd even goed van de wegen, gisteren echt afgezien op de terugweg uit de ardennen, te veel wind en harde regen, heb 3 uur gedaan om 20 km naar antwerpen af te leggen, met volle bepakking en zo veel wind en dan nog zoveel gaste die geen ruimte houden in het midden, kon ik als een verzopen kat 3 uur in de regen stilstaan :) maar ja nederland was nog heftiger ben bijna van de moerdijk geblazen scheelde echt nix een motor voor me ging echt de vangrails in, gelukkig snappen de auto's dan van oh hij rijdt nog maar 80 hij zal wel veel last hebben hem op de weg te houden, dus wel fijn dat die dame van middelbare leeftijd op mn achter spatbord ging rijden, dan kon ze me duwen als ik stil kwam te vallen.

Wie weet leest ze dit, ik kan maar een ding zeggen, mens gebruik je verstand :notamused:

ohja aquarium houden :lol:

ja ik gooi het water van mn aquarium in de zomer in mn vijver, dan is de verdamping sneller dan de regen, in de winter is dat niet nodig en sproeien doe ik nooit.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

jackb
0-200
0-200
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2016 13:32

Re: Regenwater opvangen...ja of nee?

Bericht door jackb »

hallo ik kweek er mijn discussen en mijn maanvissen in omdat hier in zeeland het regenwater erg schoon is en een hele lage geleiding heeft en dat heb je nodig anders worder de eitjes wit!

groet jack

Plaats reactie

Terug naar “De discussie”