Euthanasie plegen op vissen die je niet meer wil hebben mag.

Kevin
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: Euthanasie plegen op vissen die je niet meer wil hebben

Bericht door Kevin » 18 jul 2012 09:31

Zeker een goed initiatief. Heb alleen je link even onklaar gemaakt want ik kreeg een exploit melding bij het bezoeken ervan. ;)

Groetjes Kevin.

* Heb jij een interessante website gevonden, voeg hem dan aub toe aan onze Linkpagina.
* Doe het zelf achterwand
* Volg ons op Facebook

Serge
200-400
200-400

Re: Euthanasie plegen op vissen die je niet meer wil hebben

Bericht door Serge » 17 aug 2012 15:59

larsvisjes schreef: Als kwekers hun vissen op een goede manier euthanaseren heb ik daar geen moeite mee, zo weet ik zeker dat ik gezonde vissen in me aquarium heb.
Dat ben ik met je eens, en een goede kweker zal dat ook beslist doen. Met genetische misbaksels is niemand gebaat.

Maar we hadden het over 'ongewenste' vissen, dus vissen die je ooit eens aangeschaft hebt, en dan niet meer wil. In die zin kan je vissen prima vergelijken met een hond, want door ze te kopen verplicht je jezelf ervoor te zorgen (vind ik). Wil of kan je dat niet meer, moet je op zijn minst ervoor zorgen dat ze ergens anders terecht komen, die persoon neemt dan de verplichting van jou over, zeg maar. Dat zou met een hond, cavia kat of konijn niet anders zijn.

Maar dat is mijn mening :)

Loraine
200-400
200-400

Re: Euthanasie plegen op vissen die je niet meer wil hebben mag.

Bericht door Loraine » 12 mar 2018 19:40

Gezonde vissen doodmaken omdat ze ongewenst zijn zou ik niet doen, maar stel dat ik weer axolotls zou hebben en ik heb een overschot aan guppen dan gaan ze wel bij de axolotls in als levend voer.
Maar ik heb emotioneel niet zo'n band met vissen als dat ik heb met honden/katten/ander knuffelbaar spul.

peter5
0-200
0-200

Re: Euthanasie plegen op vissen die je niet meer wil hebben mag.

Bericht door peter5 » 16 dec 2020 18:22

De hele topic gelezen en ik verbaas me eigenlijk een beetje dat ik nergens het alternatief van de winkelier tegenkom, dit is toch meestal de leverancier en deze zou in voorkomende gevallen uitkomst kunnen bieden, alhoewel ik begrijp dat ze in het geval "ik ben er op uitgekeken" zich terughoudend opstellen.

Plaats reactie

Terug naar “De discussie”