Wat is jouw favoriete vis?

Gebruikersavatar

Michella

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door Michella »

stylz schreef:Wat een leuk visje is dat, bedankt voor deze, ik kon ze nog niet :)
Handig visje voor jou, in belgië noemen ze de Garra een "ruitenkuiser" , ik ben alleen bang dat je met jouw bak wel heeeeeel veel Garra's in moet zetten willen ze je ruit kuis houden! :D

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door stylz »

Michella schreef:
stylz schreef:Wat een leuk visje is dat, bedankt voor deze, ik kon ze nog niet :)
Handig visje voor jou, in belgië noemen ze de Garra een "ruitenkuiser" , ik ben alleen bang dat je met jouw bak wel heeeeeel veel Garra's in moet zetten willen ze je ruit kuis houden! :D
dat klopt niet helemaal, ik doe mijn ruit nog geen 2 x per jaar, er groeit gewoon geen alg op.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Michella

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door Michella »

Oh dan heb jij echt de perfecte plek voor je bak!
In mijn bak komt net even te veel daglicht (komt ook aan 3 kanten binnen) maar de Garra's houden het glas wel echt goed bij!

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door stylz »

Mijn bak staat wel in de zon, ochtendzon zeker in de zomer, bij mij groeien alleen harde groene puntalgen, das de enige die je niet echt kan stoppen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

stefan99
600-800
600-800
Berichten: 623
Lid geworden op: 09 mar 2014 09:58
Locatie: Schelluinen

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door stefan99 »

denk dat dit nu mijn favoriete visjes is
[album]4764[/album]
Apistogramma Borelii


Zijn nog veel meer vissen die mooi zijn :mrgreen:
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^

De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.

Gebruikersavatar

yolojesse
0-200
0-200
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2015 08:13

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door yolojesse »

Mijne is het antenebaarsje heel rustig maartoch mooi elektrisch bleu vind ik ook mooi :P
koperzalmen vind ik ook leuk :vis:

Gebruikersavatar

Robiaan
0-200
0-200
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2016 14:58

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door Robiaan »

Hellooo beste aquarianen,
Mijn favorieten zijn zeer zekers de labyrintvissen. .goerami''s en betta''s, dan platy''s, simpele mooie visjes..waarom die
Ikzelf hoef er ni mee te kweken. .hou ze gewoon voor de gezelligheid en het kijken brengt mij tot rust,moesten ze toch afleggen OK dan kan ik mijn mede aquarianen er blij mee maken,hetzelfde met planten overschot,
Groetjes Robiaan, :P

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door tobyderks »

Mijn favoriete vis? De dolfijn :P
hahaha maar nu even serieus

Ik heb momenteel 3 honinggoerami's en ik vind deze wel héél erg leuk. Ze zijn simpel maar wel mooi, ook hun gedrag is leuk.
Maar ik ben ook helemaal weg van betta's (vooral de halfmoon). Ik heb nu geen betta, maar ik zou graag een betta bakje op willen starten (er staat nog een 30 liter bakje op zolder 8) )
Ik vind garnalen trouwens ook heel interessant hoor, maar ook dit zijn geen vissen ;)

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door Tim »

tobyderks schreef:Mijn favoriete vis? De dolfijn :P
hahaha maar nu even serieus

Ik heb momenteel 3 honinggoerami's en ik vind deze wel héél erg leuk. Ze zijn simpel maar wel mooi, ook hun gedrag is leuk.
Maar ik ben ook helemaal weg van betta's (vooral de halfmoon). Ik heb nu geen betta, maar ik zou graag een betta bakje op willen starten (er staat nog een 30 liter bakje op zolder 8) )
Ik vind garnalen trouwens ook heel interessant hoor, maar ook dit zijn geen vissen ;)
ik heb ook honing goerami's en de man is echt super mooi die heeft een blauw patroon over zijn hoofd en in zijn vinnetjes echt super cool. ook het gedrag van de honing goerami's is super mooi om te zien.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door tobyderks »

Tim schreef:
tobyderks schreef:Mijn favoriete vis? De dolfijn :P
hahaha maar nu even serieus

Ik heb momenteel 3 honinggoerami's en ik vind deze wel héél erg leuk. Ze zijn simpel maar wel mooi, ook hun gedrag is leuk.
Maar ik ben ook helemaal weg van betta's (vooral de halfmoon). Ik heb nu geen betta, maar ik zou graag een betta bakje op willen starten (er staat nog een 30 liter bakje op zolder 8) )
Ik vind garnalen trouwens ook heel interessant hoor, maar ook dit zijn geen vissen ;)
ik heb ook honing goerami's en de man is echt super mooi die heeft een blauw patroon over zijn hoofd en in zijn vinnetjes echt super cool. ook het gedrag van de honing goerami's is super mooi om te zien.
klopt ja. het viel mij ook op dat, nadat ze een paar weekjes in de bak zaten, ze een beetje blauw grijs werden. Ik ben alleen nog aan het worstelen met het geslachtsonderscheid. Ze zeiden in de winkel al dat dit erg moeilijk te zien is, en dat ervaar ik nu zelf ook :mrgreen:
Sinds ik die drijfplantjes heb gekregen is er een een schuimnest aan het maken, dat is al helemaal interessant. Vandaag viel mij op dat hij een heel raar geluidje maakt als hij daar mee bezig is. Zeker een leuk visje :tums:

Gebruikersavatar

Richardver
0-200
0-200
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:59

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door Richardver »

De l095. Heb er 2. Wat een geweldige meervallen zijn dat toch

Gebruikersavatar

emeraldking
400-600
400-600
Berichten: 585
Lid geworden op: 21 aug 2014 16:43
Locatie: In 't oosten des lands

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door emeraldking »

Mijn favoriete vis was altijd en is het overigens nog steeds: Micropoecilia picta.
In de commerciële wereld ook bekend onder de namen moerasgup en pauwooggup. Ondanks dat de naam "moerasgup" wat bekender is, bestaat de naam "pauwooggup" langer. Hierbij slaat "pauwoog" op de monocle die veelal op het lijf van een man voorkomt en meestal ergens gesitueerd tussen schouder en staartaanzet. de naam "moerasgup" is slechts gedeeltelijk te verklaren: De soort komt idd in moerasgebieden voor doch ook in riviertakken alwaar het in de regel ook nog eens om brakwater gaat en geen zoetwater. De huidge commecriële variant is wel op zoetwater gekweekt. Doch voor een langere levensduur is brakwater wel gunstiger.
Het grappige is dat het eigenlijk helemaal geen gup is. Doch wel in de verte gerelateerd aan de gup.
Was al gefascineerd door dit visje zo'n grove 40 jaar terug. Toen betroffen het doorgaans wildvangvissen en waren er andere schakeringen op het lijf dan de huidige commerciële rode variant. Deze rode variant zoals de meesten ze kennen is een commerciële kweekvariant die doorgaans vanuit Thailand wordt geïmporteerd. Van nature komen ze uit een wijd verspreid gebied in het bovenste gedeelte van Zuid-Amerika voor. D'r bestaat een wilde rode variant doch die is veel lichter en meer richting het oranje op. En ze komen in het wild verder met bruine, groene, gele, paarse en zelfs grijze schakeringen voor. Sommige hebben zelfs bijna geen patroon op het lijf.

Maar goed, het is mijn favoriete vis... En ondanks dat ik al jaren een grote focus op andere soorten ook heb, blijft deze soort toch op nummer 1 voor mij staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Gebruikersavatar

Svenjfc
200-400
200-400
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 nov 2016 14:30
Locatie: Gelderland

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door Svenjfc »

Mijn leukste visjes vind ik corydorasjes. Tja waarom: ik vind ze prachtige visjes en leuk gedrag. :vis:
Superfish Wave 15:
1 betta man
3 baby ancitrusten

Superfish Aqua 30:
x aantal tijgergarnalen

Gebruikersavatar

Erik73
0-200
0-200
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2017 09:37
Locatie: Papendrecht

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door Erik73 »

Mijn favoriete vis in mijn huidige aquarium is de Apistogramma Macmasteri, mooie rustige vis.
Onlangs nog jongen van gehad, helaas hebben die het niet overleefd, maar wie weet komt het er nog eens van met meer succes!

Gebruikersavatar

Fraggernl
0-200
0-200
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 feb 2012 15:19

Re: Wat is jouw favoriete vis?

Bericht door Fraggernl »

Mijn favoriete vissen zijn apistogramma ramirezi's. Geweldige vissen met een leuke temperament 👍

Plaats reactie

Terug naar “De discussie”