Krabben paludarium

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Erik1974
1000+
1000+
Berichten: 1723
Lid geworden op: 09 dec 2014 13:08
Locatie: Bilthoven

Re: Krabben paludarium

Bericht door Erik1974 »

Leuk Toby, altijd een kers op de taart als je nageslacht krijgt van je dieren :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Zekers, al helemaal als je ze gewoon zwanger binnen krijgt :D

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Krabben paludarium

Bericht door amber98 »

Zo te lezen gaat het erg goed met alle jonkies, leuk dat het daadwerkelijk lukt om ze groot te brengen

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Ja dat is met deze soort cooral uitproberen en ervaren wat get beste werkt. Er is nog zo weinig bekend van ze, en hoewel ik nu met meerdere vampierkrabben houdere contact heb, komen we er vaak samen nog niet en moet je maar gaan ervaren wat het beste werkt.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Heb van de week toch een paar krabbetjes op de foto gekregen, het zijn geen duidelijke fotos maarja, probeer die krengen er maar eens op te krijgen:

Afbeelding

Afbeelding
Deze twee hebben nog niet echt een rode gloed op de scharen, de volgende wel, maar dat is wel de minst duidelijke foto:

Afbeelding

Afbeelding

Omdat ik de krabben toch nog minimaal 3 maanden hier hou, heb ik vanavond besloten het watergedeelte te veranderen, want het oude bakje kon echt niet meer. Ik heb geen goede before foto zie ik net, maar ik kan wel een kleine indicatie geven van hoe het eerst was:

Afbeelding

En dit is het nu geworden:


Afbeelding

Dit ziet er naar mijn mening al beter uit. Het is dieper waardoor de grotere babies beter kunnen vervellen en ik heb hier ook wat meer schuilmogelijkheden in weten te creeën.
Tot slot heb ik hier nog een filmpje van een baby die wat voer van de naald af grijpt, zo leuk om te doen weer iedere avond :mrgreen: :

https://m.youtube.com/watch?t=68s&v=clYkfhZylN4

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Krabben paludarium

Bericht door Muppet1987 »

Wat zijn ze leuk! Ze lijken mij teveel op 🕷🕷 😏, maar verder zijn ze wel leuk!

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Krabben paludarium

Bericht door amber98 »

Het nieuwe waterbakje ziet er wel erg leuk uit zeg!

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Dankjewel amber! Heb er wel een steen voor uit het awuaroum moeten stelen maar het is toch maar een voor een paar masndjes, daarbij zit de steen vol met algen en dat gaat er vooral bij de nog kleine babies maar al te graag in. Ik ben zelf ook veel blijer met dit bakje.

Muppet, zal ik je eens iets vertellen: ik ben als de dood voor spinnen! Er hoeft maar een spin zo groot als een speldenkopje over de muur te lopen en gil het huis al bij elkaar. Maar deze krabbetjes pak ik zo op, volwassen exemplaren of babies maakt mij niks uit😂 en ik denk dat deze krabben meer kunnen doen dan spinnen!
Laatst gewijzigd door tobyderks op 18 dec 2017 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Krabben paludarium

Bericht door Muppet1987 »

Haha, echt!! Brrrr....mij niet gezien... hoewel ik wel es een vogelspin heb vastgehouden, maar verder.....

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Nou een vogelspin? Van mijn lang zal ze leven niet! Deze krabbetjjes doen niks joh, 1x wilde een krabbetje uittesten of mijn hand eetbaar was, dus zette zijn schaar in mijn vel, voel je niks van, het kietelde gewoon een beetje😅

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Krabben paludarium

Bericht door Muppet1987 »

Hmm, ben nog niet overtuigd...😬 maar ik vind ze zo op foto in ieder geval wél leuk! 😏

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Krabben paludarium

Bericht door Linda »

Wat fijn dat ze zo goed groeien Toby!

Spinnen zijn schattig!! :D
https://www.youtube.com/watch?v=VrS6akzR3sk

Gebruikersavatar

Muppet1987
1000+
1000+
Berichten: 2012
Lid geworden op: 04 nov 2017 20:17

Re: Krabben paludarium

Bericht door Muppet1987 »

Schattige spinnen! Ze bestaan!! 😍 misschien moet je ze gewoon Lucas noemen...

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Pff, mijn familie en vrienden sturen ook altijd Lucas naar mij, wat willen ze daar toch mee zeggen?😂 nou valt toch iedere keer weer vies tegen als er een spinnetje rond kruipt, met hoe schattig dat ie is. Die wijs ik heel gauw de deur weer!

Morgen komt er een update op de grote bak. Ik heb deze kerstdagen niet stil gezeten en (weer) een damwand gemaakt van wat spullen die ik thuis nog had liggen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Morgen plaats ik hem in de bak (dat wordt nog een gedoe😥) en plaats ik nieuwe fotos+uitleg waarom ik deze heb gemaakt.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Krabben paludarium

Bericht door tobyderks »

Even een tip voor iedereen die een paludarium wilt maken, doe het meteen de eerste keer goed!!!😂 man wat een gedoe maar hij staat wel mooi:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En dan even de uitleg waarom ik (alweer) het watergedeelte heb veranderd. Ik dacht dat hoe ik het eerst had, het beste zou zijn voor de krabben: ze kunnen er makkelijk in en uit en het neemt niet te veel land af. Totdat ik pas een krab zag vervellen. Hij zat op het diepste punt maar was echt maar net helemaal onder water. Dat is dan weer iets te overdreven. Dus ik ging aan het denken en dacht meteen weer aan een damwand. Maarja de vorige keer was ik niet helemaal blij met het resultaat. Toen bedacht ik me: als ik nou eens het grind op een stuk spons lijm, dat ziet er natuurlijk uit en dat maakt het klimmen heel makkelijk. Dus ik heb heel simpel een stuk spons gepakt, epoxy aangemaakt en zo de steentjes en stukjes hout er op gelijmd. Ze hebben nu wat meer ruimte in het water en kunnen er overal even diep in. Nu heb ik ook meer ruimte om een waterval te maken dus volgende week waag ik 4e poging er éèn te maken :lol:

Toen ik trouwens van de zijkant keek op het watergedeelte, stond me een verassing te wachten. Er groeit een paddenstoelachter mijn hout!!!
Afbeelding
Ik weet niet of dit mijn krabben kwaad kan doen maar ik haal het er denk ik maar uit.

Plaats reactie

Terug naar “Terrarium en paludarium”