Mini paludarium

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Bertus
1000+
1000+
Berichten: 4898
Lid geworden op: 29 jan 2012 13:45
Locatie: Lopik

Re: Mini paludarium

Bericht door Bertus »

Mooie aanvulling in je bak :tums:
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!

Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Mini paludarium

Bericht door karinD »

Ja, dat blijft lastig als vrij onbekende dieren ziek worden. Of kwetsbare dieren. Ik kan hier ook niet zo veel doen voor mijn garnalen en vissen als ze ziek worden, want garnalen kunnen niet tegen medicatie in het water. Blijft een zielig idee dat een dier ziek kan worden zonder dat je hem kan helpen.
Maar wel leuk dat ze zo makkelijk in onderhoud zijn en geen heel groot verblijf nodig hebben.

Ik stuur je een PBtje met wat vragen :)
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Mini paludarium

Bericht door tobyderks »

Ik stuur je vanvond even een reactie, want daar moet ik even voor gaan zitten ;)

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Mini paludarium

Bericht door karinD »

Is goed, doe rustig aan.
Ik had nog een vraagje, die stuur ik ook nog even per PB.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Mini paludarium

Bericht door tobyderks »

Vandaag ben ik even op zoek gegaan naar de krabben. Maar ik kon er 1 niet vinden. Alles opgetilt maar nee hoor. Geen idee waar dat ie kon zijn. Nou vanavond weer bloedwormpjes gevoerd, valt mijn oog op de drakensteen en word ik vanuit een gaatje door een geel oog aangestaard :shock: !!!!! Is dat gestoorde beest in de drakensteen gekropen! Nou lekker knus :lol: kon helaas geen goede foto maken, want het bleef te donker. In het echt kon je hem goed zien zitten, maar zo hebben jullie een beetje een idee waar dat ie zat:

Afbeelding

Als je goed kijkt zie je de pootjes, tussen de bladeren

En tja, deze is heel slecht maar toch:

Afbeelding

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Mini paludarium

Bericht door karinD »

haha, je moet inderdaad wel heel erg goed zoeken maar ik zag hem zitten :lol:
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mini paludarium

Bericht door Linda »

Ik zag hem ook :lol:
Gek beest..

Leuk Karin dat je een artikel over ze gaat schrijven. Ik ben benieuwd. Ik vind ze ook wel errug leuk :)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Mini paludarium

Bericht door tobyderks »

Helaas heb ik gister 1 krabbetje dood aangetroffen in het water. Waarschijnlijk was ie al op leeftijd en geeft moeite gehad met het verschalen. Heel erg zielig maar niks meer aan te doen. Op zoek naar een nieuw vriendje voor de andere krab.
Deze krab ging vandaag ook vervellen. Vanochtend liep hij steeds het water in en uit en bleef op het houtje zitten. Vanmiddag loop ik mijn kamer en ik was net op tijd om het te zien. Plus, speciaal voor jullie :lol: ;) , heb ik het kunnen filmen!!! Niet met de beste kwaliteit, maar in deze link staat ie:

https://m.youtube.com/watch?v=e0b7jbaZMhI

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Mini paludarium

Bericht door karinD »

Was sneu van je krab.

Leuk, dat filmpje. Je ziet hem er echt zo naar kijken van: zo, die ben ik kwijt :)
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mini paludarium

Bericht door Linda »

Wat gaaf om te zien!

Wel heel jammer van je andere krab... Weet je of het het mannetje of het vrouwtje was?

Wat kost zo'n krab eigenlijk?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Mini paludarium

Bericht door tobyderks »

Het was het vrouwtje. De vampierkrabben kosten zo rond de 10 euro, redelijk wat dus.
Haha inderdaad, je ziet hem ook nog met zijn ene schaar dat vel wegduwen. De ander is ie helaas kwijt geraakt bij het vervellen.... dus alles bij elkaar heb ik nu nog één halve krab over. :?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Mini paludarium

Bericht door tobyderks »

De 'halve' krab doet het nog goed. Begint nu echt weer op kleur te komen en de nieuwe schaal is bijna compleet. Van de week heeft ie een erwtje gegeten, omdat deze zacht zijn, en vandaag heb ik bloedwormpjes gegeven. Is wel lastiger natuurlijk om met 1 schaar te eten, maar het lukt wel: hij pulkt 1 wormpje eraf en stopt deze in zijn mond. Veel te groot natuurlijk, dus als een spagetti sliert slurpt hij m langzaam naar binnen :lol:
Nu valt mij ook op dat hij echt wel wat groter is geworden! Die andere schaal zal wel krap zijn geweest zeg.
Dinsdag neem ik contact op met de mv of er binnenkort nog vampiertjes binnen komen. En anders maar even verder zoeken. Iemand misschien nog tips voor winkels in of rond nijmegen die deze beesies verkopen?

Gebruikersavatar

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+
Berichten: 2096
Lid geworden op: 27 feb 2013 10:49
Locatie: Het Groene Hart

Re: Mini paludarium

Bericht door karinD »

Ach ja, je moet roeien met de riemen die je hebt. Of eten met de schaar die je hebt. Dan maar slurpen :lol: Maar gelukkig eet hij goed.
Hoe voer je die bloedwormpjes? Ik geloof dat je ze behalve levend ook diepvries, gedroogd en in gel hebt?

Nee, in de buurt van Nijmegen weet ik niet. Ik weet alleen Chrisgarnalen in Den Haag en Aquaria Veldhuis in Enschede. maar dat is allebei neit naast de deur, denk ik.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Mini paludarium

Bericht door amber98 »

Hier hebben ze ze ook, maar dat is al helemaal ver xD
Jammer van het ene krabje. De schaar van de ander zou langzaam weer bij groeien na elke nieuwe verschaling

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Mini paludarium

Bericht door tobyderks »

Ik voer ze als diepvriesvoer, een deel gaat naar de vissen en wat ze niet hoeven, daar geef ik wat van aan het krabbetje.
Allemaal nogal uit de richting ja. Anders maar online, maarja dat is ook best een risico en mijn ouders zijn daar nogal op tegen (vinden ze zielig).
Ja die schaar groeit wel weer aan, alleen is nu een beetje vervelend. Ach hij moet er maar mee leren leven .....

Plaats reactie

Terug naar “Terrarium en paludarium”