Mijn paludarium

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mijn paludarium

Bericht door Linda »

Wat leuk!
Pas maar op dat ze niet wegrennen :shock:

Gebruikersavatar

ijsselmeer
200-400
200-400
Berichten: 397
Lid geworden op: 30 mar 2015 23:44
Locatie: Ridderkerk

Re: Mijn paludarium

Bericht door ijsselmeer »

Mijn oudste zoon heb ook een Paludarium gemaakt in zijn schuur met een watervalletje
Afbeelding
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 1878
Lid geworden op: 03 mei 2011 21:43
Locatie: Roermond

Re: Mijn paludarium

Bericht door Roy H »

@Linda: Thanks, het zijn idd rappe beestjes maar ze zitten alweer veilig in hun bakje.


@ijsselmeer: Ziet er goed uit. Kikkers?
Greetings...

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Mijn paludarium

Bericht door Linda »

Mooi paludarium Henk :)

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Mijn paludarium

Bericht door stylz »

Besmet door zijn vader :P
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: Mijn paludarium

Bericht door Tim »

echt gaaf roy! leuk die kleintjes!

mooi paludarium henk! zit in de familie volgens mij.. :P
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

ijsselmeer
200-400
200-400
Berichten: 397
Lid geworden op: 30 mar 2015 23:44
Locatie: Ridderkerk

Re: Mijn paludarium

Bericht door ijsselmeer »

Nee hoor ik heb nooit een Paludarium gehad ,in het verleden wel eentje gebouwd voor hem maar die vond hij nu te klein voor zijn schuur dus de kleine maar op mp aanbieden want die staat maar op zolder ruimte in beslag te nemen .

De boomstam heb hij ook zelf gemaakt nou ja alles natuurlijk incl. sproei install. water ontharder en onder in de foto zie je net geen guppy`s later wil hij daar eierlegende tandkarpertjes in doen maar dan moet het water goed en stabiel zijn.

De lamp is wel in het zicht maar dat gaat niet anders er is iemand bij geweest om de afstand op te meten i.v.m. de beestjes die er in komen en onder het Paludarium heb hij nog een Baardagaam zitten en daar moet er nog 1 bij komen , dat heb hij wel van vroeger over gehouden toen ik met de jongens hagedisjes ging vangen in Duitsland en als ze het netjes deden zodat de hagedisjes de staart niet loslieten kregen ze van mij het predicaat kampioentje en als de staart los liet dan was het DOMOOR tot SUPER DOMOOR en zo vingen wij veel hagedisjes en ook slangetjes die wij later weer loslieten in hen eigen omgeving zodat ze hun eigen holletje weer konden vinden ,en nu heb hij weer hagedissen .

Ja ik heb wat veroorzaakt :?
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Gebruikersavatar

ijsselmeer
200-400
200-400
Berichten: 397
Lid geworden op: 30 mar 2015 23:44
Locatie: Ridderkerk

Re: Mijn paludarium

Bericht door ijsselmeer »

Nee hoor ik heb nooit een Paludarium gehad ,in het verleden wel eentje gebouwd voor hem maar die vond hij nu te klein voor zijn schuur dus de kleine maar op mp aanbieden want die staat maar op zolder ruimte in beslag te nemen .

De boomstam heb hij ook zelf gemaakt nou ja alles natuurlijk incl. sproei install. water ontharder en onder in de foto zie je net geen guppy`s later wil hij daar eierlegende tandkarpertjes in doen maar dan moet het water goed en stabiel zijn.

De lamp is wel in het zicht maar dat gaat niet anders er is iemand bij geweest om de afstand op te meten i.v.m. de beestjes die er in komen en onder het Paludarium heb hij nog een Baardagaam zitten en daar moet er nog 1 bij komen , dat heb hij wel van vroeger over gehouden toen ik met de jongens hagedisjes ging vangen in Duitsland en als ze het netjes deden zodat de hagedisjes de staart niet loslieten kregen ze van mij het predicaat kampioentje en als de staart los liet dan was het DOMOOR tot SUPER DOMOOR en zo vingen wij veel hagedisjes en ook slangetjes die wij later weer loslieten in hen eigen omgeving zodat ze hun eigen holletje weer konden vinden ,en nu heb hij weer hagedissen .

Ja ik heb wat veroorzaakt :?
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Mijn paludarium

Bericht door tobyderks »

Oooh wat kei ontzettend leuk. (Is dat goed nederlands? :?: maakt ook nie uit)
Zelf wil ik ook nog wel reptielen, ik ben er helemaal weg van. Maarja, er zijn nog zo veel dieren die ik wil :mrgreen:

Gebruikersavatar

ijsselmeer
200-400
200-400
Berichten: 397
Lid geworden op: 30 mar 2015 23:44
Locatie: Ridderkerk

Re: Mijn paludarium

Bericht door ijsselmeer »

Ja Tobyderks ze hebben toen nog thuis woonde en een jaar of 12 waren ratteslangen gehad ,Vogelsin ook een waterslangetje de naam van het beest ben ik vergeten toen ik die voor de jongste kocht bleef later dat ze zwanger was en dat hij er ineens 11 jonge slangetjes er bij had ,als die beesten zijn op, natuurlijke wijze het huis uitgegaan want ik had ze gezegd toen ze beesten wilde hebben dat ze niet verkocht of naar een dierenwinkel gaan ,dus de verantwoording voor die beesten lag toen bij hen, dus in onze achtertuin liggen slangen vogelspin ,konijn,een bunzing ,en onze 2 katten (perzen) liggen op het terrein van mijn schoonouders .
Ik vind als je beesten neemt dan moeten ze tot hun dood bij je blijven en goed verzorgen en geen afstand mag doen omdat ze het niet meer zo leuk vinden ,dus heb ik de jongens geleerd GOED na te denken voor ze beesten nemen .

Nu ben ik niet heiliger als de paus hoor ,maar beesten zijn geen speelgoed .
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Mijn paludarium

Bericht door stylz »

toch wat eng slangen die op natuurlijke wijze het huis verlaten :P

met dat je dieren tot hun dood moet houden ben ik het niet mee eens, maar ben ook fokker geweest en een halve boer, dan krijgt dat een ander perspectief :)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

tobyderks
1000+
1000+
Berichten: 2064
Lid geworden op: 07 apr 2015 22:06

Re: Mijn paludarium

Bericht door tobyderks »

Liever geen slangen, tenzij er vegetarische slangen bestaan :P

Ik zal zelf ook nooit een dier wegdoen omdat ik hem niet meer leuk vind. Voorlopig komen hier zoiezo geen reptielen binnen, want mam krijgt het nu al aan haar hart als ik erover begin :D
Pap is nog erger, van hem mag er nog nie eens een huisspinnetje bij ;)
Overigens ben ik als de dood voor spinnen, dus die vogelspin staat niet op mijn lijstje. Wel zo'n 20 andere dieren....

Gebruikersavatar

ijsselmeer
200-400
200-400
Berichten: 397
Lid geworden op: 30 mar 2015 23:44
Locatie: Ridderkerk

Re: Mijn paludarium

Bericht door ijsselmeer »

Wil paps en mams dan wel kakkerlakken en kevers etc :D :D :D nee je moet wel iets met reptielen hebben anders komt het niet goed, het prehistorische uiterlijk vind ik wel mooi van reptielen.

Vogelspinnen zijn niet gevaarlijk ,alleen als je ze pakt en ze dan schrikken dan gooien ze hun haren over je hand heen ,dan had mijn oudste zoon 1x gelijk een rode en dikke hand en toch wel pijnlijk maar dat gaat ook weer over en ben je weer een ervaring rijker ,een fout van mijn zoon niet van de vogelspin.

Mijn oudste zat als kind al te zoeken naar wormen , pissebedden en alles wat in de tuin te voorschijn kwam ,dus het zat er vroeg in. :lol:
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Gebruikersavatar

Hartenheer
200-400
200-400
Berichten: 306
Lid geworden op: 08 jul 2011 21:48
Locatie: IJmuiden / NL

Re: Mijn paludarium

Bericht door Hartenheer »

tobyderks schreef:Liever geen slangen, tenzij er vegetarische slangen bestaan :P
Toen ik biologie / toxicologie studeerde, had ik 2 slangen los in mijn kamer.
1 Konings python en 1 netpython. Dat had niets met mijn studeren te maken, want dat was tropische biotopen, maar zo bleven mijn ouders uit mijn kamer :lachen: .

Als ik wakker werd, lagen ze gewoon tegen me aan, lekker warm. Is niets engs aan.
Met vriendelijke groeten,
Willem

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: Mijn paludarium

Bericht door stylz »

Hartenheer schreef:
tobyderks schreef:Liever geen slangen, tenzij er vegetarische slangen bestaan :P
Toen ik biologie / toxicologie studeerde, had ik 2 slangen los in mijn kamer.
1 Konings python en 1 netpython. Dat had niets met mijn studeren te maken, want dat was tropische biotopen, maar zo bleven mijn ouders uit mijn kamer :lachen: .

Als ik wakker werd, lagen ze gewoon tegen me aan, lekker warm. Is niets engs aan.
Nix engs aan dat is ook zo, helaas werkt het menselijk brein niet altijd zo, angsten zijn nu eenmaal niet beredeneerbaar :P
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Plaats reactie

Terug naar “Terrarium en paludarium”