Ecoflow 300 juwel kapot

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jeske
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 nov 2020 15:56
Locatie: Waalwijk

Ecoflow 300 juwel kapot

Bericht door Jeske »

Hoii, ik heb mijn bak tweedehands gekocht inclusief filter etc. Sinds een paar dagen doet hij alleen een beetje raar :?: eens in de zoveel tijd (dit kan een week goed gaan en dan elk half uur weer gebeuren) dan blaast hij een soort bubbels mee. Ik zou niet weten hoe er lucht in het filter kan komen. Meestal draait de filter eerst normaal, dan neemt de kracht een heel klein beetje af en begint hij geluid te maken en dan opeens gaat hij weer op volle kracht maar komen er een aantal belletjes mee. Als ik hem dan even omhoog til en terug zet doet hij het vaak weer maar als ik niks doe doet hij dit om de 30 seconde denk ik. Ik heb de binnenkant al schoongemaakt, dus nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft. Ik wil een nieuwe kopen maar stel het is makkelijk op te lossen, dan is een nieuwe kopen natuurlijk zonde! :lol:

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Ecoflow 300 juwel kapot

Bericht door amber98 »

Aangezien er bellen uitkomen, moet er water in de pomp aangezogen worden. Word dus zoeken naar hoe dat kan.

Gebruikersavatar

Rolf
0-200
0-200
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2021 18:54

Re: Ecoflow 300 juwel kapot

Bericht door Rolf »

Klinkt niet zozeer als een kapotte pomp maar meer als lucht in de pomp. Maar lucht aanzuigen in een ecoflow (binnenfilter) is volgens mij wel bijzonder.

Een paar opties misschien?
Is er genoeg doorstroming in het filterhuis of staat het te slurpen?
Heb je een bruissteentje vlak bij de inlaat?
Idem voor co2
Rotting zou ook kunnen maar aangezien je hem net schoon hebt gemaakt is dat niet waarschijnlijk.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jeske
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 nov 2020 15:56
Locatie: Waalwijk

Re: Ecoflow 300 juwel kapot

Bericht door Jeske »

Rolf schreef: 12 feb 2021 17:04 Klinkt niet zozeer als een kapotte pomp maar meer als lucht in de pomp. Maar lucht aanzuigen in een ecoflow (binnenfilter) is volgens mij wel bijzonder.

Een paar opties misschien?
Is er genoeg doorstroming in het filterhuis of staat het te slurpen?
Heb je een bruissteentje vlak bij de inlaat?
Idem voor co2
Rotting zou ook kunnen maar aangezien je hem net schoon hebt gemaakt is dat niet waarschijnlijk.
Afentoe staat het wel een beetje te slurpen maar er zou genoeg doorstroming moeten zijn. Ik heb ook geen bruissteentje of ieys in die richting. Hoe zou dit slurpen op te lossen zijn?

Gebruikersavatar

Neil
200-400
200-400
Berichten: 345
Lid geworden op: 10 dec 2017 14:16
Locatie: Zeeland

Re: Ecoflow 300 juwel kapot

Bericht door Neil »

Hoi, als je de bovenste gedeelte van je filter eruit haalt voor enkele minuten. Dan moet je genoeg doorstroming hebben. Dan zal de pomp goed moeten draaien. Desnoods de bovenste filter vullingen grof uitspoelen en dan terug plaatsen. Als het nog niet goed gaat kan je bij volgende waterwissel de achterste compartiment leeg zuigen. Hier komt in de loop van de tijd nogal wat troep te liggen.

Het draaiende gedeelte van de pomp is enkel de rotor (magneet) en de impeller. De binnenkant huis en de impeller moeten schoon zijn. Schoon maken met een ragertje. Tandenragers kan ook.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Jeske
0-200
0-200
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 nov 2020 15:56
Locatie: Waalwijk

Re: Ecoflow 300 juwel kapot

Bericht door Jeske »

Voor nu doet hij het weer, bedankt voor de tips! :)

Gebruikersavatar

Rolf
0-200
0-200
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2021 18:54

Re: Ecoflow 300 juwel kapot

Bericht door Rolf »

Bij mijn oude jewel60 kwam slurpen wel eens voor wanneer het rooster bij de inlaat rotzooi tussen de ‘tanden’ had. Dit was in mijn geval voornamelijk baardalg dat in de openingen groeide. Een tandenborstel bracht uitkomst (geen grap).

Plaats reactie

Terug naar “Filters en filtering”