Goudvissen dood

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Mike010
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2020 11:09

Goudvissen dood

Bericht door Mike010 »

Hallo,

Er zijn bij mij nu in 1 week tijd 2 leeuwenkoppen dood gegaan ik heb een ciano aqaurium van ik geloof 60 liter waar ik 3 leeuwenkoppen heb ( nu nog 1 ) en een sluierstaart maar ik zie nu dat mijn ciano cf 40 filter geen bellen meer uit de spraybar blaast ik heb deze bak nu 2 maanden nieuw aangeschaft heeft iemand een idee hoe dit kan ik heb me aan de gebruiksaanwijzing gehouden.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Goudvissen dood

Bericht door amber98 »

60L is veel te weinig voor goudvissen helaas.. Leeuwenkoppen zijn ook goudvissen, net als sluier staarten. Voor leeuwenkoppen en sluierstaarten heb je een bak nodig van minimaal 120cm groot en daarbij moet je zeker 50L per vis rekenen. Heb je bijvoorbeeld een bak van 300L, dan kunnen daar maximaal 6 vissen in. (Hoe minder hoe beter) gewone goudvissen kunnen eigenlijk helemaal niet ik aquaria gehouden worden. Had je de bak wel 3 weken laten draaien zonder vissen?

Is er stroming bij het filter? Zoniet, is het filter vies? Haal hem eens helemaal uit elkaar en verwijder viezigheid, soms helpt dat. Als dat het probleem niet is, zou ik ermee terug gaan naar de winkel, daar hoort nog garantie op te zitten.

Plaats reactie

Terug naar “Filters en filtering”