tetratec 300 filterbox

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
wieke81
0-200
0-200
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2016 20:45

tetratec 300 filterbox

Bericht door wieke81 »

Aangezien ik mijn aquarium 2ehands gekocht heb en er een tetratec 300 filterbox bij zat (zonder handleiding) vraag ik mij af of ik mijn verwarmingselement in de filter kan stoppen. Google zegt van wel :) maar wil graag nog wat ervaringen horen.
En is er een manier om bij deze filter de uitstroom te regelen? De bovenste waterlaag blijft namelijk erg rustig. Er ligt een viezig laag op het water die dus niet weggaat (kaamlaag? Prut uit mijn spiderwood?)
Een nieuwe pomp kopen ligt niet echt binnen budget dus wil graag weten wat ik met deze kan.
Aquarium is nog aan het indraaien en niet bewoond.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: tetratec 300 filterbox

Bericht door Linda »

Ik heb geen ervaring met dit filter dus daar kan ik je niet mee helpen.
Wat je wel kunt doen om je oppervlakte iets meer in beweging te krijgen, is de filteruitlaat wat hoger plaatsen. Ver genoeg zodat je een mooie rimpeling op het oppervlakte hebt.
Dit helpt bij de gasuitwisseling (zuurstof en co2) en het voorkomt/verminderd je kaamlaag.
De witte laag op je hout wordt veroorzaakt door bactiriën. Dit trekt na verloop van tijd vanzelf wel en kan geen kwaad. Je kunt het wel af en toe van het hout afzuigen met een slang als je je er erg aan stoort.

Plaats reactie

Terug naar “Filters en filtering”