filter bacterie behouden.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

filter bacterie behouden.

Bericht door Tim »

Hallo allemaal!

ik ga binnekort me aquarium over plaatsen naar mijn nieuwe huis :D maar dat komt nog het een het ander bij kijken.

ik lees wel eens op het internet dat een filter maar 30minuten uit mag staan omdat anders de bacterie verloren gaan klopt dit?
of is dit alleen als er geen water meer in het filter zit?

ik moet namelijk eerst het aquarium met grind en mos en een heel klein laagje water naar beneden tillen en daarna 20minutjes met de auto en dan weer opbouwen. dit kost waarschijnlijk rond de 1.5uur a 2uur . de vissen gaan in aparte emmers elke soort apart zo kan ik ook 50%water mee nemen .
blijven de bacterie onder water voor 2uur goed ?
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: filter bacterie behouden.

Bericht door Linda »

Ik geef je niet veel kans dat het goed blijft.....Mijn filter heeft eens uitgestaan gewoon met water erin. Maar omdat er geen stroming in zat gingen de bacteriën dood en daardoor, nadat ik hem weer had aangezet, mijn vissen ook...
Het is lastig....Wat je moet doen als je in je nieuwe huis bent is je filtermateriaal uitspoelen, filter aansluiten en dan zou ik een poosje wachten tot je je vissen erin doet.
Ik durf je alleen niet te zeggen hoelang..Misschien even de nitriet in de gaten houden.
Je zult niet je bak weer volledig moeten laten indraaien, maar je filter moet wel weer even "opbloeien" zeg maar..
Hoever is het rijden van jouw nieuwe huis naar mijn huis?
Je zou je filtermaterialen in mijn filter kunnen stoppen en als je alles thuis hebt opgezet, het op kunnen komen halen en meteen in je filter stoppen?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Tim
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 okt 2015 16:02
Locatie: Zevenaar

Re: filter bacterie behouden.

Bericht door Tim »

het is een kleine 20minuutjes rijden.

ik heb een omvormer thuis liggen die ik in me auto kan aansluiten dat ik het filter aan kan houden in een emmer aquarium water. dan zou dat moeten gebeuren denk ik..
'The eye is useless, if the mind is blind'

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: filter bacterie behouden.

Bericht door Linda »

Ja dat lijkt me een goede oplossing :duim:

Gebruikersavatar

pruts54
0-200
0-200
Berichten: 132
Lid geworden op: 11 aug 2016 10:45
Locatie: 2590 berlaar belgie

Re: filter bacterie behouden.

Bericht door pruts54 »

kan u nu al niet 1 bak verhuizen of lenen en laten indraaien met water van de bak die u nu hebt, tegen u verhuisd, dan kunnen de vissen daar tijdelijk en direct in, de bak leeg de helft water mee dan vullen enz is ni direct gedaan en eer het op temperatuur is, de vissen moeten ondertussen in een emmer wachten.
als u de mogelijkheid hebt zou ik het doen ook al is het een kleine bak.
Jos

Plaats reactie

Terug naar “Filters en filtering”