Eheim 3+ 700 is die goed

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
wilwi
0-200
0-200
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 dec 2015 15:06

Eheim 3+ 700 is die goed

Bericht door wilwi »

Ik heb een jbl 1500e filter voor mijn vision 450. Kwalitatief heb ik geen klagen van de jbl filters die ik heb, nml de 900 voor mijn opkweekbakken en de 1500e voor de vison, maar geen enkele haalt zelfs maar de helft van het beloofde debiet, na verversing de vision geen 500 liter en na 1 week met moeite 400 liter.
Daarom zou ik eventueel overstappen naar eheim en ik dacht aan de 3+ 700 electronic. Maar heeft er iemand ervaring met deze filter en zijn beloofde electronische snufjes, want het verwondert mij dat ik deze niet meer terugzie in de nieuwe 4+ reeks.
De 4+ 600 lijkt mij ook wel wat, maar hier ligt het debiet terug een stuk lager
Wie maakt mij wat wijzer?

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Eheim 3+ 700 is die goed

Bericht door Linda »

Geen ervaring met dat specifieke filter. Wel met de Eheim. Heb er zelf één. Zeer tevreden over. :duim:

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
wilwi
0-200
0-200
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 dec 2015 15:06

Re: Eheim 3+ 700 is die goed

Bericht door wilwi »

Heb vandaag beslist de 4+ 600 te kopen, minder electronische snufjes en merkelijk goedkoper.
Debiet is momenteel zeer goed, afwachten dus.

Gebruikersavatar

Hartenheer
200-400
200-400
Berichten: 306
Lid geworden op: 08 jul 2011 21:48
Locatie: IJmuiden / NL

Re: Eheim 3+ 700 is die goed

Bericht door Hartenheer »

Eheim filters zijn vaak wat duurder in aanschaf, maar hebben een groot voordeel.
Het zijn duurzame pompen. Ook als er wat stuk gaat, is het {meestal} ja jaren nog te koop.

Ik heb een Eheim gehad, {durf dit niet met zekerheid te zeggen} die 20 jaar gedraaid heeft.

Je moest er zelfs nog een smelt stukje inzetten voor als de motor te heet was.
De lagers, en as {die waren toen van veel slechtere kwaliteit} waren nog gewoon te koop.

Conclusie, eigenlijk is het een goedkope pomp.
Heb ook andere merken gehad {meerdere aquaria} en als daar wat stuk was moest je een nieuwe pomp kopen omdat de onderdelen net iets verander waren.

Ik zweer bij Eheim filters
Met vriendelijke groeten,
Willem

Plaats reactie

Terug naar “Filters en filtering”