interne of externe pomp

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
egni
0-200
0-200
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 sep 2015 22:02

interne of externe pomp

Bericht door egni »

wat is beter voor een juwel rio 125. de interne pomp die erbij zit of een externe pomp. Ik kan een aqarium overnemen maar er zit geen pomp bij. Weet nog niet of ik hem koop of een nieuwe rio 125 maar als ik de rio zonder pomp koop heb ik dus een pomp nodig. Heb eens rond gekeken en je hebt dus interne en externe pompen en verschilende merken. Ik een cristal profi een goede pomp.
wie heeft ervaring met wat en wat zou dan advies voor mij zijn

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: interne of externe pomp

Bericht door Linda »

Ik ben altijd wel voorstander van een externe pomp. Deze kun je kopen met iets overcapaciteit zodat je bak een betere circulatie heeft en het neemt minder ruimte in in je bak :duim:

Ik heb nu een eheim 250 exp. staan en daarvoor de eheim 2222 prof. beide erg tevreden over.

Gebruikersavatar

AquaMartin
400-600
400-600
Berichten: 410
Lid geworden op: 17 sep 2014 14:52

Re: interne of externe pomp

Bericht door AquaMartin »

Zit er een bioflow 3.0 bij? Dat is best een goed filter volgens mij.
Het voordeel van dat binnenfilter als het de bioflow 3.0 is, is dat er ook meteen een verwarming in zit (in tegenstelling tot veel buitenfilters, al kan je ook wel buitenfilters kopen met interne verwarming, maar dat kost best wel een bedrag volgens mij. Het grote nadeel aan een binnenfilter vind ik dat het zoveel ruimte in je aquarium inneemt.

Zelf heb ik een Juwel Vision 180 aquarium met een eheim 2213 buitenfilter , daar ben ik zeer tevreden over.

Ik zou zelf liever geen binnenfilter willen hebben, tenzij ik m'n achterwand zelf zou bouwen, zodat ik het filter mooi weg kan werken achter de wand. Mocht ik ooit een achterwand zelf gaan bouwen dan ga ik een HMF erin bouwen, dat lijkt me echt ideaal.

Plaats reactie

Terug naar “Filters en filtering”