Hulp gevraagd ivm nieuwe pomp

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Arno69
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2015 15:59

Hulp gevraagd ivm nieuwe pomp

Bericht door Arno69 »

Beste mensen,

De Marina Jet 80 pomp die bij mijn nieuwe aquarium zit heeft een beperkte gebruiksaanwijzing van een halve pagina, er staat bijna niets in. Ik heb een foto bijgevoegd. Ik weet niet of dat pijpje er nu aan moet of niet, het kan er ook af, er kan ook een slangetje op of een hoekstukje/koppelstukje, en ik heb geen idee hoever de filter onder water moet staan?

Afbeelding

Als iemand mij kan helpen zou dat fijn zijn!!!

BVD!!!

Gr. Arno

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Hulp gevraagd ivm nieuwe pomp

Bericht door Linda »

Je kunt hem inderdaad in het water hangen zonder al die opzetstukjes. Het is maar net hoe jij de stroming wilt hebben. Voor wat voor een bak is het? Mijn filter zit ongeveer 2 cm onder het oppervlak. Het wateroppervlak moet altijd een klein beetje in beweging zijn.

Gebruikersavatar

BasV
0-200
0-200
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 feb 2015 11:03

Re: Hulp gevraagd ivm nieuwe pomp

Bericht door BasV »

Hoi,

Ik heb iets wat er erg op lijkt. In de pomp zit een sponsje en een koolstofpatroon, in een plastic mandje. Ik heb de laatste vervangen voor een ander stukje spons. Waar dat slangetje voor is, geen idee, maar met de verloopstukjes kun je een arm maken die hoger komt dan de pomp - handig voor langs het wateroppervlak dus.
De sproeibuis rechtstreeks aan de pomp maken paste bij mij niet, er moeten andere stukken tussen.
Succes!

Gebruikersavatar

fenna
200-400
200-400
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jun 2014 18:00

Re: Hulp gevraagd ivm nieuwe pomp

Bericht door fenna »

Hi,

Dat slangetje is om met een van de koppelstukjes ook te kunnen beluchten. Als het goed is, kun je met het zwarte knopje op het slangetjede hoeveelheid lucht instellen en de venturi in het speciale koppelstukje zorgt dan dat de lucht wordt aangezogen met de filteruitstroom. Als je plantjes in je aquarium gaat doen, heb je dat luchtslangtje niet echt nodig.

Fenna

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Arno69
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2015 15:59

Re: Hulp gevraagd ivm nieuwe pomp

Bericht door Arno69 »

Beste mensen,

Ontzettend bedankt, ik kreeg geen melding dat er reacties waren op het bericht dus ik heb daarom niet eerder gereageerd, ik begrijp nu hoe het werkt, duidelijk!

Gr. Arno

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Arno69
0-200
0-200
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2015 15:59

Re: Hulp gevraagd ivm nieuwe pomp

Bericht door Arno69 »

Beste mensen,

Bedankt voor de reacties, ik kreeg geen melding van reacties in mijn mailbox vandaar dat ik niet reageerde. Ik heb alles geprobeerd en begrijp het nu. Dat slangetje is erg handig, die hang je buiten je bak en als je hem openzet via het knopje trekt het water wat uit de filter wordt gepompt een beetje zuurstof mee, dat pruttelt wel hard maar zo hoef ik geen extra pomp aan te sluiten, ik zet dan af en toe het slangetje open voor zuurstof.

Bedankt!

Gr. Arno

Gebruikersavatar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter
Berichten: 6842
Lid geworden op: 19 okt 2007 09:37

Re: Hulp gevraagd ivm nieuwe pomp

Bericht door Kevin »

Had je dit aangezet dan? Je krijgt niet automatisch een bericht in je mailbox namelijk. Bij het typen van je bericht kun je aangeven of je een notificatie wenst.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Plaats reactie

Terug naar “Filters en filtering”