Helialux Spectrum Voor Juwel

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
peter5
0-200
0-200
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 nov 2020 06:51

Helialux Spectrum Voor Juwel

Bericht door peter5 »

Heb sinds kort ook een helialux met controller voor mn rio180 en heb deze ingesteld van 10 tot 21 uur met 1uur zonsopgang en zonsondergang. Blauw licht op 50% wit op 80% en groen en rood volle bak. Heb nu toch het idee dat dit nog veel te veel van het goede is. Heeft iemand een idee wat goed zou kunnen zijn? Mijn bak is middelmatig begroeid.

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Helialux Spectrum Voor Juwel

Bericht door amber98 »

Ik heb je even een eigen onderwerp gegeven ;)
Je kan best blauw en wit nog wel wat dimmen als je denkt dat het teveel is, desnoods rood en groen ook in verhouding naar beneden. Heb je CO2 of niet? Zinder CO2 zou ik voor zo min mogelijk lichtintensiteit gaan.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
peter5
0-200
0-200
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 nov 2020 06:51

Re: Helialux Spectrum Voor Juwel

Bericht door peter5 »

Bedankt voor de reactie Amber, ik heb na lezen van jou ractie en de andere info op het forum mn verlichting drastisch aangepast en deze staat nu voorlopig op blauw 20% Wit 60% en rood en groen op 80%, eens kijken hoe deze instellingen zich gaan manifesteren. Zo op het oog ziet het er in ieder geval wat minder "hard"uit en natuurlijker. Ik neem aan dat ik met deze serieuze vermindering van licht intensiteit ook wel wat minder plantenvoeding kan geven?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Helialux Spectrum Voor Juwel

Bericht door amber98 »

Je moet een balans creëren van licht, plantenvoeding en CO2. Ga niet in een keer snel omlaag in plantenvoeding, maar pas dit geleidelijk aan. Anders heb je grote kans dat de planten in een keer stoppen met groeien en de algen de hoek om komen.

Plaats reactie

Terug naar “Verlichting en verwarming”